onsdag 19 november 2008

Mmmm Mat...

Jag är tjock... Jag är jätte tjock.. Jag har gått upp massor i vikt och det verkar inte vara någon sjukdom, typ växande bebis som som gör min mage svullen och tjock (o mjuk)
Jag antar att det bara är att inse fakta. Man blir tjock av bregott... Jag har det senaste året haft matkrig hemma..
Inga tillsatser, inga light produkter och så mycket hemlagat. Visserligen har vi alltid ätit mycket grädde och smör i maten o när man har stor familj så kan man inte köpa halvfabrikat för det b lir så himmlens dyrt..
Men det senaste året har jag gömt mej bakom det att smör är nyttigt... Så jag har ätit mackor med mycket bregott.. det är ju sååå nyttigt..
Så nu har vågen gått i höjden. Och jag gråter ut hos min lille snickaregubbe... men han är helt oförstående..Karro Bregottet!!!
Åhhhh.. jag vill inte inse..jag vill inte sluta äta...Åhhhh...Atrg...
ja ja jag får vällan ta på mej kängan o ge mej ut på promenader då.. oh så jobbigt troligen kommer jag att gå sönder...'Och det värsta är nar man kommer hem så kan man inte ta en macka med bregott.. två bullar eller en mazarinkaka.. Nej då ska jag äta BANAN!!!!!!

Fy fagerlutta nu är det synd om mej...

2 kommentarer:

h. sa...

Nä, det är inte ett dugg synd om dig. Du har massor med hästar, två hundar, flera hundra söta ungar, en snäll snickargubbe och nyrenoverat badrum! Ät bananen och var tyst!

Unknown sa...

Jag tänkte skriva att det är synd om dig, och mig med, som verkar ha samma bekymmer. Men så läste jag Hs inlägg. Hon verkar klok. (Kan det vara Hanna som döljer sig bakom den mystiska signaturen?) Iallafall, jag bestämde mig för att ta tag i saken häromdagen. Sedan dess har jag varit på gymmet två gånger och gått stav-promenader två gånger. Nu är jag så ledbruten att jag mest bara vill ta en filt, en chokladkaka och en riktigt bra film och sitta riktigt, riktigt stilla. Men faktum är att allt det mjuka redan är lite, lite fastare. Känns det som iallafall. Vågen håller inte med, så honom frågar jag inte. Men du, det kanske är nåt med våra gener? Vi kanske MÅSTE vara tjocka, för att vi inte KAN bli smala? Visst vore det lite skönt?