söndag 23 januari 2011

Bebisar hästar och prinsessor

I dag har varit en bra dag.
...Och då visste jag inte att den skulle sluta på det allra mest fantastiskaste sätt!! Jag har fått ett kusin barn..
En sjökapten och en lärarinna i huvudstaden har idag varit med om det mest fantastiskaste som finns..En liten liten son!!
Och det får mig snurriga avlägsna släkting att göra kullerbyttor..Nästan..kullerbyttor kan jag inte göra jag går ur led då..Men kullerbyttor i känslor och på alla andra sätt är jag expert på... En liten liten människa...ett litet litet barnbarnsbarn till min lilla mormor!

Min mormor för övrigt som inte längre kan se..Men som vakar över alla sina barn barnbarn och barnbarnsbarn....Och barnbarsbarnenskärlekar! Och de flesta andra oxå..! Det är hennes natur! Hon är en riktig mormor hon!
Min morbror (henes äldsta son) som är en bit över 60 behandlar hon fortfarande som om han är en liten liten pojke och när de äter mat och trots att hon är blind, har hon koll på vad och hur han äter så han inte ska bli sjuk och få ont i magen.. Det är en mamma det!

En liten kärlekpojke i nedre delarna av sverige gav mig en av de finaste komplimangerna här om dagen..
Han sa att han aldrig hade träffat någon som hade så mycket modersinstingt som jag..(han sa det inte tilll mig dock utan till Fisen) Men mitt hjärta blev väldigt ömt av dessa ord.. Guuud vad jag svamlar..Skärpning NU!

Men sådan blir jag av bebisar.. Hmmmm vad skrev jag nu i överskriften då?


Prinsessor...Prinsessan har i helgen varit på sitt allra första barnkalas...Maskerad...10 stycken 4 till6 åringar i prinsess och Fe och pippi och allt vad det var i utklädnad..
Det var som en dröm av rosaskimmrande kärleksstoft och karamelllaffär på samma gång..
Lillan och jag som var med och levererade vår egna lilla Prinsessa som för dagen var Tingeling, höll nästan på att svimma av gullighet!!
Galet vad ungar är söta att klä ut! Det ska vi ta vara på från och med nu ska vi nog ha maskerad minst en gång i veckan kanske det fungerar på tonåringar oxå!

...Och så hästarna då...Jo de får mig att må så bra...! Så.

Inga kommentarer: