måndag 20 oktober 2008

Tjuv i huset ?

I bland kan man känna att det är kul med stor familj, eller oftast är det kul med stor familj.
Det som är de största minusarna är att det går åt så förbenat mycket mat, och att det finns så in i bomben mycket omaka strumpor.. Det allra värsta jag vet är att sortera strumpor.. det är en klassiker jag vet att tvättmaskinen äter strumpor.
I den här familjen har vi ett annat prblem nu, fjärrkontrollerna har börjat äta upp våra batterier.
Varje gång jag ska sätta mej vid tvn, och det är verkligen inte så ofta, så är batterierna borta, inte i soffan, inte under soffan, inte utrullade på golvet.....BORTA!!
Vi har haft rättegång i köket..Vem tar batterierna ur fjärrkontrollerna??....Ingen alla ruskar oskyldigt på sina små fromma huvuden...Och som den välmenande mor jag är så tror jag blint på min barn när de säger att de inte har tagit dem... Min älskade lille snickare har Inte tagit dem.. När vi har rättegångar runt köksbordet har vi olika roller jag o min gubbe.. Jag är sliskig försvars advokat och han är militärisk diktator åklagare.... Gissa vilka som blir osams!
Nåväl inte kommer der fram några batterier, så jag får väl lägga det på inköpslistan fråm och med nu..
Batterier
Hårspännen
Fingervantar
Snoddar
Hårborstar
Det är våra nya förbrukningsvaror som ska in handlas varje gång jag besöker närmaste ICA..
Då kommer vi ha allt vi behöver och inte vara osams.. Smart va!

1 kommentar:

Unknown sa...

Som kännare av tonåringar så skulle jag starkt misstänka att de som lyssnar mest på mp3-spelare är tjuvarna. Kram på er!