lördag 13 mars 2010

En unik gentleman farfar

Jag kommer inte ihåg min egen farfar tyvärr, jag var liten när han gick bort och han hade ett svart skägg så det enda minne jag har är, just ett svart stort skägg!
(lite läskigt faktiskt, svartskägg och lite läskigt, nu finns det en stor sannolikhet att min blogg snurrar iväg in i detta att det enda minne jag har av min farfar är mörker o läskighet!...Men jag tar mig nu i skinnet o skriver om det jag skulle skriva..)
Lillesnickaregubbens farfar däremot han fick bli lite ställföreträdande när "Lillen" (busigt jag tror jag ska kalla honom Lillen idag) o jag (Lillen hahahha)kärade ner oss något alldeles fruktanskvärt!

Denna farfar var snygg, en väldig charmör, mycket trevlig, proper och en riktig kvinnokarl, Men absolut inte på ett påfluget sätt..Nej han gillade att göra kvinnor glada..Unga, gamla tjocka, sjuka,småflickor eller surtanter han charmade ner dem totalt..Han var pensionär o hade tid..Så han lade sin tid på att vara trevlig...O han älskade sina tanter och sina barnbarn o alla dessa små barnbarnsbarn han fick..

Jag vet verkligen ingen annan människa som verkligen ville göra alla glada o få hjälpa till utan att de skulle känna sig obehagade(det är faktiskt inte så himlens enkelt att vara generös o snäll utan att vanligt folk tror att man har en baktanke..Tyvärr!)

När Lillen o jag hade fått tre av våra barn tycke farfar att jag verkligen borde ha ett körkort! Så han inte bara erbjöd att betala mitt körkort han sjutsade alla mina barn till min mamma barnvakten.
Han skjutsade mig till körskolan för teori o körlektioner.
Han väntade (Undertiden han väntade var han med blommor till alla möjliga tanter han visste behövde en blomma o ett litet besök.)
Sen skjutsade han mig till alla mina barn...för att hämta mig nästa dag..

Så höll han på idogt tills karrosellen hade fått till ett körkort!
När det var motigt för mig så fick även jag en blomma som uppmuntran!
Hur många sådana gubbar finns det som gör så..Underbar!!
Detta körkortsslit pågick en hel vår.
Det finns en eller flera underbara vitsippeängar där vi passerade varje dag när vi körde. Han fick en ide att bjuda alla sina gamla svägerskor på utflykt en förmiddag när jag var på körksolan..De fick fixa kaffekorgen och han körde ut dem i vitsippehagen!
Hur många gamla gubbar bjuder sina stadsbundna gamla svägerskor på vitsippsutflykt bara för att Han ville det...

En litenliten beskrivning av en farfar händelse, men så här var han Hela tiden..Omtänksam mot andra, intresserad av att göra andra glada och en unik möjlighet att njuta av att göra andra glada bara för att han ville o kunde..

Unik o underbar!

Denna underbara gentlemanna farfar har lämnat denna världen i veckan, konstigt att han inte finns kvar här i krokarna..Men så mycket minnen och så mycket tacksamhet vi som faktiskt fick ta del av denna underbara man känner nu....

1 kommentar:

h. sa...

Ja den farbrorn, vem tyckte inte om honom?! Underbar..