söndag 28 mars 2010

tysta hus

Sommartiden är här!

Nu är klockan 10.30 och mitt hus är sååå tyst! Det är nu jag ska passa på att läsa min bok...Se något på tv:n som jag missat...Läsa ifatt alla bloggar jag följde en gång i tiden...Vråla igång dammsugaren...höja upp volymen på stereon o dansa med min disk... påska hela huset galet med fula påsksaker..leta úpp frukosten jag handlade i fredags men som inte fanns i går morse..(vi har ett monster som äter upp allt i vår kyl)..jag kan gå ut o leta vårblommor(det enda vi hittar i vår trädgård i år är skräp)..kanske ta fram min symaskin o laga hela högen med trasiga kläder som jag snubblar över varje gång jag besöker tvättstugan...eller så kan jag sitta kvar här vid mitt köksbord o lyssna på klockan som tickar...
Är det så här andra människor har det?

Nej det här är lite för tyst o stilla för min smak jag tror jag ska gå o väcka lite vilt ilskna tonåringar så jag vet att jag lever!

Inga kommentarer: