måndag 4 maj 2009

aldrig trodde jag....

Nu har samuraysonens föräldrar(eller om jag ska göra en lite inflik...)

Förra helgen ringer den lillesamuraysonen till sin mamma o är mycket glad..
Morsan vet du vad jag har gjort...

Ehe...? Nee...? (sådana glada känslor känns alltid lite skrämmande varför?)

Jag har rakat av mej håret!!!

(Total tystnad för mej, herregud, jag är redan inne på rymt till danmark för att gå med i någon MC klubb, eller gjort någon stackars flicka med barn, eller kommit ut ur garderoben,eller blivit fanatiskt tok religös o ska joina livets ord!)

Morsan hör du?

Vad sa du,sa du!!

Ja, med hyvel... (Åhhhh Älskling jag var beredd att skicka ut instasstyrkorna i form av alla manliga släktigar utrustade med spadar o slagpåkar, att alla kvinnor i släkten skulle slå med slevar på grytlock o Farfar o lillepotatisbonden skulle köra först i sina största traktorer för att leda detta befrielse tåg fär att rädda min unge!!)

Guud vilken tur att han bara hade rakat av sej håret..(o förresten om det hade varit så att jag var på väg att få en homosexuell son, eller ett barnbarn så hade jag nog inte tagit fram de största bataljonerna...Mera börjat virka filtar åt min bebis eller gardiner till min lille underbara Samurayson eller numera bara en vanlig Puss.)

Han ska inte bli pappa (aldrig enligt honom men vi får väl se!!)
Han är nog till 100 procent tjejtjusare ( o kommer bli skitförbannad på mej för detta inlägg...Men herreguuud jag måste ju släppa ut mina fantasier någonstans ibland..)
O han kör inte ens MC
O Nej jag tror inte livets ord kommer få flera medlemmar i form av min underbara Puss..

Nu kommer jag till det som jag skulle blogga om idag nämligen...

Att PappaLillesnickaregubbben o MammaKarrosellen har bestämt att Pussen
Fd. samuraysonen ska flytta Hem igen..
Det har helt enkelt gått åt pipsvängen med skolveckorna när han skulle ta eget ansvar . Så nu ska han hem till diktator morsan o Lillesnickaregubben igen.. Han är Inte ledsen över detta han är mycket trött på makrill i tomatsås o pasta... han vill ha mamma mat...

Nu kommer jag till detta som jag aldrig trodde att jag skulle skriva nämligen att jag har tyckt, eller jaa jag erkänner jag tycker det har varit rätt så skönt att inte ha en till hel karl, (nästan) i hushållet..Inte så himla mycket stora jeans
(mer än mina då)
Kyskåpet har varit betydligt mera välfyllt än på mååånga år.. Oboyen har vi alltid kvar en skvätt av...O toalocket är till 50% mindre gånger uppfällt...
Jaa ni ser det är lugnare i huset, en mindre som slåss med oss om fjärrkontrollen..en mindre som tjatar om när maten är klar eller att mjölken är slut eller, Kaaan du skjutsa mej...

Jag bävar inte så mycket egentligen över att han vill komma hem, eller han Ska komma hem..Nej herreguuud ..Jag vill ha hem honom, jag har bara blivt lite lat på att fylla kylskåpet o baka limpa, o tvätta kalsonger...
Som om jag gillar tonårsbrudarna o plocka tops, millioner Bh:ar, o allat annat som de slänger omkring sej istället för att glömma att fälla ner toalocket..
Nej det är nog så att det egentligen är lika illa.. Jag tyckte det var ganska skönt att inte ha en son hemma på heltid.. Men nu när jag faktiskt har satt ord på det så har jag fruktanskvärt dåligt samvete o vill att han kommer hem snarast...

O att komma ihåg att njuta av detta hysteriska tonårsliv vi lever just nu lillesnickaregubben o jag..För helt plötsligt kommer det nog att vara över o detta är min skräck... Vad jag säger vaaaad ska jag göra då?

2 kommentarer:

ridgeback sa...

Åh hjälp! jag vet! VAAD gör man..min minsta flyttar till stan för att gå gymnasiet i höst..finns inga bussförbindelser..han måste flytta! 16 år!! Jag längtar redan efter honom,,kommer han att få mat komma ihåg att gå till skolan tvätta köpa mat göra läxor göra läxor göra läxor..osv osv..hemska tanke..längtar verkligen inte till hösten..men lägenheten ska vi göra fin..så att jag kan komma och bo hos honom i veckorna..eller inte..men hälsa på iaf..!

Karrosellen.. sa...

Men kära du..Så mycket jag känner med dej nu..Jag kan bara säga Yes! För min del(eller inte, inte helt säker)
O Ajjjjj för din del..hemska tanke på att bebisen flyttar!!