söndag 24 maj 2009

..stilla lugn hos familjen Kaos....

Grattis alla trogna läsare här kommer ett inlägg..

Nu för tiden hinner jag inte med att tvätta mej, Jag får prioritera att göra toalettbesök med eller utan sällskap..O eftersom jag oftast prioriterar själva "plutt o Kiss" Utan sällskap, Så får de låååånga baden vänta ...
Jag prioriterar bort hygienen...jag vet inte varför jag skriver detta i min blogg egentligen,..Men det är lite intressant hur det är att ha småfolk o storfolk i ett o samma hus..
På dagarna går det i hundraåttio...en liten kille som klättrar fort fram, o en mycket liten storasyster som gärna hittar "stortjejerna smink" eller klättrar in i kylen..Eller går ut en sväng...Lämnar man inte helt öde när man behöver duscha. nej jag tvättar armhålan med tvättlapparna o drömmer om att ligga i badet på kvällen..
Men då är antingen badkaret upptaget eller så är jag tvungen att vara morsa åt de andra hundra ungarna jag har..
eller så vill lillesnickaregubben tindra med ögonen o deeet kan jag verkligen inte prioritera bort.(vilket är intressant numera när jag är konstant skitig på kläderna o lite smått illaluktande under kläderna!1)..Men he loves me..vet ni ju!!( jag har kommit på att jag luktar allt utom bröstmjölk! Spännande...)
Nåväl vi har jätteroligt..
Vårt vanliga snurr som verkligen inte är normal snurr är numera helt crasy....skitkul alltså...O så mycket jag får lära mej om allt hela tiden...

Att man inte matar ettåringar med vaniljvisp innan läggdags..(det visste jag nog förr, men det var borta tonåringarna har inga problem att äta socker dygnet runt..)
Vi har lärt oss att toa borsten MÅSTE stå i skåpet, det blir så himla rent överallt annars..
Vi har lärt oss att fjärrkontrollen trivs väldigt bra i gummistövlarna...

..att man inte kan mobil filma ett o två åringar när de är skitsöta i bilen..det betyder för dem att de ska få mobilen...

Vi har lärt oss att barnmatsburkarna med tomatliknademat typ köttfärsås Inte går bort på kläderna o inte på min vita skjorta heller...(fasen !!) Jag visste att barnmatsburkarna inte bara var äckliga det var vidriga..men väldigt bra att ta till när man Måste få fram middag jätte snabbt...

Nu sover mina småsmå änglar sedan ett par timmar, min lilla Puss har kommit hem han gör det oftare numera..Maten hos hans morsa slår allt...(det har han lärt sej, på sin lilla flyttafrånmammaohemigen resa..)

Lisen råkade ljuga för sin mamma..Det gör man Inte mot mig där går min gräns...Jag är väldigt böjbar på alla sätt,men ljuger man då får man utegångsförbud, trots att Johan Palm är i stan) Så jag är inte bara vidrig jag är elak oxå...(Syyynd Lisen!!)
Nåväl det var förra veckans kaos, ville bara att ni skulle veta att jag inte bara gullar med småungar, tvättar miniminikläder o gungar!! Jag slåss oxå!!!

Som ni ser snurr snurr

6 kommentarer:

h. sa...

Härligt! Det var ju det ni ville..även om jag inte kan förstå varför. Men lycka till i kommande vecka. Kram på er

h. sa...

PS.Har ni hittat nån sparris? DS.

ridgeback sa...

Underbart vad en del kan hinna med..när andra har fullt upp med att stå på benen gå en kort kort sväng med hundarna för att dom ska få se något annat en stund än soffan eller sängen med två utslagna människor..som hostar fräser har ont i magen och värk i ryggen...allt går väldigt låångsaamt..nu måste jag nog lägga mej..orkar inte läsa mer!! kram till alla! om jag orkar!

Karrosellen.. sa...

h.
Sparrisen tror jag glömde komma o hälsa på oss i år..
:(
Lite spännande är det med ny vecka man vet aldrig vad man rusar,kastas,slängs, springer in i mitt snurr..Helt galet är det!!
(o vissa säger självförvållat,men det har jag ingen aning om..Kanske är det så kanske inte!)

Cherie..Ta det luuugnt du hinner läsa sen.. O kissar de inte ute kan de alltid kissa inne..:)

ridgeback sa...

ha ha ha OK dom kan kissa inne alltså!? TÄNKTE INTE PÅ DE!

Unknown sa...

Vi uppskattar att du prioriterar bloggen framför hygienen! (Iallafall vi som finns på håll.) =) Det låter som om ni har det underbart. Vi planerar att komma nedåt nån helg framöver, finns det plats för oss i karrosellen eller ska vi platsa oss nån annanstans och komma och hälsa på bara? =) Vi kan vara barnvakt så du får dig ett lååångt bad! Jag vet att vi sagt väldigt många gånger att vi tänkt komma utan att genomföra det, men nu är det nära. Och slutligen en hälsning till alla dina tonåringar: var snäll mot er mamma! Låt henne bada! Ta hand om småttisarna ibland så hon får sova lite! Och ta för guds skull undan disken! Kram på er allihop!