måndag 18 maj 2009

Så ...vips 6 barn...

I bland känner lillesnickaregubben o jag att vi inte ha tillräckligt.. Då vill vi ha mer.. Oftast är det,större båtmotor, en till grävmaskin, en häst...Oftast är det bara drömmandet som är grejen..Men det finns någonting som alltid finns där o det är mera Barn..
Vi är inte färdiglekta lillesnickaregubben o jag..Nej vi vill åka pulka,grilla korv o smula sönder bullar i saften!
Vi vill ha leksaker på golvet o små,små gummistövlar på hyllan i hallen..
Helt plötsligt har vi fått smått..Ibland kan man få låna andras småbarn..Det är bra..Nu har vi över sommaren helt plötsligt fått två underbara små barn, en mycket bestämd liten Ärta (flicka 2)
O en mycket fantastisk lillebror (1!)

Snacka om att kastas från en värld till en annan..Alltså från tonårskaos till bebisMYS!!!
Vi har söndersmulade bullar o småsmå små gummistövlar i hallen..Och vi är MYCKET lyckliga..
Det här är en energikick ala karrosellen!!!
WOW!! alltså jag har inte varit så här pigg o På sedan Lillan var...(2 antar jag)...( oärligt funderar jag på om jag var så pigg då!)
Småbarnsföräldrar ska vara trötta slitna med mörka ringar under ögonen säger alla..Jag förstår ingenting..det är tonåringarna man känner så för..

Dessa småfolk är ju bedårande med sitt prat o sina lekar o sina miner o...

Nej nu har jag inte tid att sitta stilla mer jag måste diska, middagen, plocka legobitar, parkera lillatraktorn o...kanske måste jag titta om jag ar en snutt garn..jag skulle verkligen vilja sticka en liten tröja till Lillebror!!! MUMS!!!

1 kommentar:

ridgeback sa...

Ja du har ju inte alla rätt i ditt huvud..eller är det DU som har det..det är fantastiskt att du vill..och att familjen acc. dessa småfolk med allt vad det innebär.. ni om några kan ge dom trygghet och roliga uppleverser att ta med sig på deras fortsatta resa ut i världen..kram och lycka till allihopa!