söndag 10 januari 2010

FilmkvällsKarrosell

När mörkret hade lagt sig som en smet över kylan igår kväll hade lillesnickaregubben och jag bokat tv:n!
Så är det hemma hos oss ska man se på film får man boka!!..Hemmafruarna sista säsongen (Tack o lov!) i fredagskväll..
Robinson till Karrosellen, och sedan änglar o demoner till lillesnickaregubben, som tur är så ville han se robinson oxå och jag såg fram emot en liten demon framåt nattatimmen..
Under slutminuterna av robinson ringer telefonen..
Lillesnickaregubben svarar snick snackar en liten stund.Undertiden går jag o fyller på ostbågarna..Filmen glider i gång o snabbt är vi mitt i handlingen.. Då känner jag att, Nej,,Jag har glömt något..Kan för mitt liv inte komma på vad det är men något gnager i magen. Vem var det som ringde frågar jag till slut (20 minuter in i filmen)
Ah det var Pussen han ville bli hämtad!!
-25 ute han har alltid converse om fötterna o troligen ingen halsduk..Jag åker (Lillesnickaregubben satt o ångade Wisky i ögonen på mej så det var jag som fick leta reda på gammelfarfars gamla fårskinnspäls o glida i väg i stridsvagnen..
Fick hem en hungrig son... Satte mej ner o petade i gång filmen...Efter 30 minuter ringer telefonen...
Lisen har glömt att plinga på bussen o sitter nu i "byn" o fryser, kan jag möjligen hämta henne!
-25 givetvis på med pälsen ut i stridsvagnen och ut igen...
Hem igen lite blå om näsan, kall om fötterna men herregud vad gör man inte för sina ungar bara för att få be dem åka lite ärenden åt mej nästa gång de ser på film!

3 kommentarer:

h. sa...

Ni lever! Underbart..då slipper vi ringa varandra ett tag till !!
Puss

Unknown sa...

Härligt att bloggen lever!!! Det är som att ha ett sånt där tittfönster in hemma hos er!! Mycket trevligt!! Jag gillar er.

Karrosellen.. sa...

h.
I am alive like star like a hero love will survive!/By Moa

Jossan..
Ta med den lilla Axeln o kom hit o intensiv amma i min soffa! Om du matar honom kan jag mata dej! Hepp!!