fredag 1 januari 2010

...nyårsdagen...

Råkade hamna vid datorn nu när jag kört ut lillesnickaregubben i snön...Inte för han är så jättesvårövertalad när det gäller snö. Han flyttar sina snöhögar fram o tillbaka med sin bästis(traktorn) O han är mycket lycklig..
Jag för min del ska gå ut snart,sen. Ska bara....bara..bara..jag har i alla fall diskat chamapanjeglasen nu..de är inte så roliga att diska, väldigt tunna, o smala, o lättkrachade...
Jag hade tolv en gång nu har jag tre.Det säger kanske allt. Jag pajar ett par stycken varje gång jag diskar..Men gud nåde den som pajar ett vid själva användandet..Hallå det är mina dyra fiiina glas akta!

Egentligen skulle Lillesnickaregubben o jag flytta gödselstacken nu!Men det är ju inte så man hoppar jämfota av inspiration när man tänker tanken på att i -8 gå ut i flytta hästbajs! jag får helt enkelt akta mej som ögat, för att bli sedd slöandes på detta sätt..O förresten så har jag väldigt tyst o lugnt o skönt här inne i mitt lilla hus..
Klockan är bara 14.15 o jag är väldigt ensammen..Alla barnen sover gott i sina sängar, lite slitna efternyårsaktiviteterna!!
Alla på sitt sätt o så olika...En tillbringade sin med hysteriska hemmafruar...eller en två Lillan o Lillesnickaregubben båda på sitt sätt o väldigt olika...Men lillesnickaregubben fick åtmindstonde chans att skåla in 2010 med sin live!

Inga kommentarer: