onsdag 27 januari 2010

KÖPLUSTEN!

Jag är starkt beroende av fina saker... Ops vilken otroligt töntig inledning på en troligen ganska svamlig blogg..Syyynd!

Men jag vill inte nödvändigt ha nystädat i skinande rent överallt..(eller jooo!) Så om någon vill komma hit o städa till det lite, vore det helt ok för jag har köplust! Inte städlust..Eller förresten jag tror inte jag vill att någon kommer hem till mej o städar heller för då blir det inte som jag vill ha det o då kan det lika gärna kvitta tycker jag..eller putsa fönster o skura toan o sånt vill jag gärna ha hjälp med det är riktigt illa tråkigt..
Jag vill bara säga till alla som tycker att det här inlägget är väl illa..Jag varnade er inte kul inägg idag! (töntigt faktiskt!)

Det jag försöker komma fram till i mitt svammlande är:

Att för ett par dagar sedan såg jag en väska i en tidning, precis DEN ni vet med stora bokstäver! Färgglad, med axelrem så jag kan hänga den över axeln o inte kasta omkring med den på armen. O med en massa fack o dragkedjor men absolut inte på något hemskt o fult o blaskigt o Blöäää...Utan bara helt skiiitsnygg.. O framför allt var den precis i den modellen som jag behöver lite störremodell för tvättlappen, o en liten extrabyxa!
Den hade först bara en hake, priset!
845 svenska enkronor! Mycket pengar är det för ne väska!

Men Jag har ju övertalningensförmåga så jag kommer på en massa bra anledingar till att den är prisvärd..Mitt bästa argument är..

Att om jag inte kommer köpa den kommer jag köpa tre eller kanske fyra andra för kanske 300 kronor som är mer ok att köpa väska för.. O de väskorna kommer jag inte bli riktigt nöjd med ( det är därför jag måste köpa en till o en till o en till...Jag sparar en massa pengar) Och då är 845 inte så mycket pengar!
Alltså kommer jag spara en massa pengar om jag köper den. Så!

Jag har jobbat med det här ett par dagar nu köpa eller inte köpa! Under tiden har jag sett en sjal o ett par handskar o en helt fantastisk klänning som jag nog måste köpa oxå för det blir så himla fint till väskan! (o dessa har jag givetvis redan köpt för att jag kanske skulle bli lycklig och inte behöva väskan om jag köpte dessa!) Jag är helt underbar just nu i min skrubb där jag har datorn i min nya bruna manchesterklänning från polarn o pyret)... (Som jag med viss tvekan till funderar på om det kanske var en mammaklänning! Men det behöver ju ingen få reda på, den sitter som ett smäck!)
Nåväl nu när jag väl bestämde mej för att Väskan Ska Jag Ha!
Så visade det sig att den var en liten barnmodell och inte alls den väska jag ville ha (Eller Jo men i modell för större Karroseller, men inte dagisväska till prinsessor!)
Men nu är min köplusta så stark att jag helt enkelt måsta ta mej till stan med alla väskor i...Dessvärre är det snökaos! Och helt plötsligt har köplusten tagit en helt ny vändning nu är det på liv o död!

Inga kommentarer: