tisdag 12 januari 2010

min tisdagskväll..eller är det onsdag?

Har varit en duktig husmor och städat..Ut med rött in med vintervitt! (Annars är jag vääääldigt röd!)..(På alla sätt faktiskt, mina kinder glöder när det är så fasligt kallt ute!)
Alla rummen skulle bli av med stjärnor o stakar! (jag skulle kunna skiva en hel novell om roliga fantasier som jag kommer på, men jag besparar er det o ännu mera besparar jag min lillesnickaregubbe det!)
Min ambition var god! Så långt var det bra, men det föll till att alla stakar (Nästan lillesnickaregubben är inte inräknad!) Står på bordet i vardagsrummet o ser övergivna och dammiga ut..Till och med mina finaste stjärnor ser ut som tomma pappkartonger nu...Sorgligt egentligen att lixom tindra i december för att sedan falla ner i totalt mörker i januari...
Herregud jag skulle skriva någonting helt annat..men min skalle får lixom eget liv när jag kommer i närheten av bloggen..
Jag skulle skriva om hur jag hade planerat att sätta mej med mina fötter högt i ett berg av kuddar, dricka kaffe och läsa bok i kväll...

Men jag fick ta en hård förhandling med en ganska söt Puss som absolut ville ta alla sina av farfar sparade körkortspengar, till att åka på en spontan resa till Gambia!
Gambia är det inte krig där!!!
Gissa vem som vann förhandlingen!! En litenliten pojke gick med slocknande blick upp till sitt lilla hus..
Det var då han skulle lagt in nådestöten på sin karrosellmorsa..Det är då jag är sårbar..
Älskade son kom så ska mamma blåsa, du får åka till kriget i Gambia bara du ler och ser glad ut!
Men det har han inte kommit på ännu, och Nej han läser inte bloggen!

När jag trodde att Nu var min bokstund på G..Så kom en liten söt Lisen med en fruktansvärt ful,vidrig o helt hopplös utväxt(hårutväxt!)smygandes ur tonårsdimmorna..
Så det var inga andra bullar, än för mig att förvandlas från en boksugen karrosell, som precis vunnit förhandlingar likt duellerande med svärd, eller möjligen pistoler...(Vi har ganska stora käftar i vår familj...)
Till att bli frisörkarrosellen som kletade hela Lisen full av blåsvart hårfärg..Kladdigt är ordet..Men nu är hon fiiiin....
I går kväll var hon hur ful som helst, Åh vad hon var fuuuul....Alla tyckte hon var ful, och hon tyckte det med..De som möjligen sa att hon var fantastiskt söt,vacker,fin o snygg, sa så bara för att vara snälla!
(då var jag en förstående o tröstande ..mycket orolig karrosell...)Tills det kom fram genom tårar o tandagnissel att hon skulle nog bara bli snygg om hon fick ett par pilotglasögon!!!

Inga kommentarer: