tisdag 19 januari 2010

...mat....

I min familj äter vi hela tiden..Det låter väldigt ja,ja, ja! Stor familj klart det går åt mat..

Men i min familj äter vi inte bara mycket mat. Vi äter mat hela tiden. Det är alltid någon som är på G med en liten frukost, en lunch, ska vi fika? Får jag ta en banan?

När m,an lever som vi gör med små, och stora barn och en väldigt mager men hungrig liten snickaregubbe så är det hela tiden "MÅLTID"(hahahah)i vår familj.

I dag kan jag bara räkna ut att vi har ätit frukost 3 gånger!
Fikat minst 4 gånger(nu ska jag dock tillägga till en viss liten prinsessas missnöje att det bara serverades kakor en gång!)
Förresten fixade Lillan chokladbollar nu på kvällskvisten så vi fikar ju igen tills fatet är tomt!(Och åter fick prinsessan inga kakor, så i morgon ska vi baka hon o jag !)
Dåligt samvete är inte kul för Karroseller! Att tänka tanken på att spara en chokladboll får vi nog dessvärre lägga ner då jag misstänker att Pussen snart ramlar in genom ytterdörren på jakt efter något sött!

Så fikat är viktigt när man har tonåringar man samlas runt en kopp lixom o om man är lite på alerten får man ett liten hemlis här eller ett litet förtroende där.. Eller så får man en sanning om vilken hiskeligt taskig orättvis morsa man är..
Men det hör tonåren till..Sanningarna alla dessa sanningar!

Oj nu kom jag av mej från min matblogg..Skitsamma...Nu ska jag se på film med Lillan för det vill hon, och på bordet står det ett fat med chokladbollar...Tonårsångest o chokladbollar det ni, det är tisdagskväll!!

2 kommentarer:

h. sa...

:)
Kraam på er

Unknown sa...

Konstigt, i min familj äter vi också hela tiden. Och vi är bara tre. Ojojoj, den dagen vi blir många, vad vi ska äta!