torsdag 7 januari 2010

Skitsnö!

Lisen vill bli hämtad.
Mamsen som den goda varelse hon är åker som ett skott.. Hon har förresten en ny stridsvagn att glida omkring i.
Lillesnickaregubben o mamsen försökte "hotta" upp stridsvagnen med att alla hemmafruar åker omkring i Crysler!
Precis som i "DesperateHosewives"
Ehe, svarar Lisen eller "I en annan del av Köping"!
Nåväl jag glider iväg för att hämta upp en liten flicka som har slutat skolan för dagen.
Ett halvt företag är det att ta sej ut i bilen med overaller,halskragar,snuttefiltar,och framför allt Karrosellen själv för hon är en tjockis igen!
Hon glider fram framför skolan ett par minuter senare än vi sagt..
Hittar en mycket ledsen fjårtis i en snödriva..Hon har blivit påhoppad och mylad av en äcklig skitunge..Han bara inte förnedrade henne genom att kasta omkull henne i snön, myla henne röd och kall..Han gjorde det framför (och antagligen påhejad) av de stora (eller ganska skitsmå både personligheter och människor) Som alltid är elaka, säger taskiga saker och blänger på min prinsessa!
Fy fagerlutta om man kunde få vrida klockan..Tänk om jag kommit ett par minuter tidigare och fått bevittna detta själv..Gött för mej hade det varit att få dra på mej superhjältedräkten och kasta mej ur min stridsvagn och bara helt enkel råka lägga mej helt oskyldigt som en säl över denna vidriga unge som gjorde min prinsessa så ledsen..
Jag ska säga det faktiskt har gråtits en del i eftermiddag.. Så nu har jag gjort det jag är allra bäst på..Nämligen sagt de magiska orden..Lisen vi åker till stan o handlar lite varmare jacka åt dej idag...Hon blev glad och log till och med..Så tittade hon upp underluggen med maskara randigt ansikte och sa:
O nya skor oxå!
Apselut!

Inga kommentarer: