torsdag 11 februari 2010

Konstigheter...

Nu är det officiellt Lillesnickaregubben kommer byta ut den han älskar mest...Mot en snyggare,mer skimrande,mjukare,starkare,säkert dyrare och framför allt yngre nyare mindre sliten o (som jag känner vidrigare) traktor...

Det är kanske inte så konstigt..Men...nu till det jag känner är konstigt!

Det gör Ont i mig jag har liksom blivit lite...förälskad i traktorn vi har..Den har liksom delat min Lillesnickaregubbe med mig.Det inte traktorn har klarat av har jag fixat o vise versa...Alltså...Som en god vän som man delar gubben med? ( oj vilken otrolig konstig kommentar,även från min skalle!)
Den Lilla traktorn var med från början i när vi köpte vårt ställe..
Jag tycker det känns väldigt kallt av Lillesnickaregubben att bara byta ut en gammal trotjänare på det viset, orolig i maggropen är jag vad händer här näst..Kanske har han en där 40 årskrisen värre än jag anade..Tänk om han fortsätter att byta ut de han älskar mest..
För han har i alla dessa år ÄLSKAT sin traktor..När vi har varit bortresta har han längtat hem till sin traktor..O när traktorn ha gott sönder titt som tätt har det inte varit långt från tårar, som om det gjort ont i honom oxå! Och när traktor nästan inte orkat lyfta någonting har han lixom hejat på den tills den fixat det den skulle lyfta...O nu ska han bara byta ut den mot en Ny Bländade Skönhet från England...

Jag vet inte om jag ska vara offentlig med detta men det gör ont i mig att vi inte ska ha vår traktor..Men jag är säker på att jag aldrig kommer älska någon traktor mer eller ens ge en uns kärlek till den nya...Det kan ni hoppa upp o sätta er på!

1 kommentar:

h. sa...

Du..eller föresten ni, är ju heelt vridna. Love you wierdo-family!