onsdag 17 februari 2010

monopol

Nu är klockan snart nio...Och det är kväll..Jag har varit lite tung i ögonlocken lääänge nu, troligen sedan i morse när jag fick order att kliva upp...
Jag har sett på mitt absoluta favvo program...halvåttahosmig...
Det är inte bara favvo för det är bra tv. Nej det är en bra tid..det är bara en reklampaus.. Och de....herreguud svammmmmel...

Nu när knattarna sover, o gubben ligger i ångest det kan han ha!
(det kom en farbror och köpte Traktorn idag..)...
(en mycket besviken liten 2årig pojke stod i fönstret och grät..E mim tatto...)
(en mycket sorgsen Karrosell stod o stekte pannkakor i rena hysterin bara för att slippa se Traktorn åka iväg med den hemska grå lastbilen..)

O nu har Lillesnickaregubben ångest..Ja jag visste det, o det sa jag till honom när traktorn hade åkt..Jag hade aldrig sålt en så god vän..Jag hade lätt behållit honom!

Förresten var vi med om en ganska suspekt uplevelse idag jag o min svägerska.Vi satt o drack förmiddagskaffe..(utan fikabröd, de har nyårslöfte om att inte äta socker!)Mycket konstig människa!
Nåväl vi sitter o tjitt tjattrar..Då min mobil ringer..Min mobil.. Jag refererar samtalet!
-Hej(en mycket hysterisk kvinnoröst!)
-hej hej? svarar jag frågande..
-Är du Jockes fru?
-Jaa?
-Bra..för han har blivit bjuden på återträff från sin gamla högstadieklass..och jag o ett par tjejer till vill heeeemskt gärna att han kommer o förfestar hos oss...!

Oj jag visste inte att jag hade hamnat i en tidsmaskin och kastats tillbaka till åttiotalet...herreguuud vad ska de med honom till på förfesten, han tycker inte ens om att dansa..
Belive me! Jag har verkligen slitit ut mina knän med att försöka få hans höfter i gung! (Ops! snusk varning för oss med galen fantasi!)

Men ärligt talat..
varför ringde de inte till honom, varför ringde de till mig..ville de kolla om hade fått lov att gå på fest för sin morsa...eller har lillesnickaregubben mutat någon gammal flamma att ringa och försöka göra mig svartsjuk..Herreguuud ta honom ni...bara jag får tillbaka honom innan löningen!

Han krossade faktiskt mitt o lillkillens hjärta idag..
Oförresten är jag ganska säker på att det står en mycket liten ledsen traktor nu ikväll i någon mörk lada med en massa andra stora farliga maskiner runt sig...en arg plog,en vild grävmaskin och en svart elak större traktor...
Nej herreguuud nu måste jag sluta...

Jag skulle skriva om att jag Inte hade lust att spela monopol med Lillan..Och titta nu så mycket annat som slingrade sig ut!

1 kommentar:

Unknown sa...

Nej! Inte traktorn! Jag vet en till som blir ledsen för det.
Ta nu och var glad att lillan vill vara hemma med dig och spela monopol. Fuska till dig ett hotell eller två, och njut av hennes sällskap. Jag ska ge mig ut i snöovädret som tydligen ska komma idag och åka tåg och bil till Norrtan en sväng. Kram på er!