måndag 8 februari 2010

sälja/inte sälja

I går söndag... Lite trött i knäna blir man lätt av all snö vi glider runt i just nu i vårt avlånga land...
Men jag är en av dem som älskar det..Jag vill INTE ha mörker o regn.
Jag gillar vitt! O vi skulle i alla fall inte få se några vårblommor ännu.. Nej LJUSET ska vi njuta av just nu o alla ankor som kvittrar så underbart utanför vårt sovrumsfönster..
En liten kille här i huset drar alla fåglar vid samma namn.. ANKA säger han till min mors papegoja..Anka säger han till grannens vackra tupp...O anka säger han till sofies alla galna snögubbar hon pyntar sitt hus med..(allt med näbb är anka !)
Så utanför vårt sovrumsfönster kvittar alla små ankor alldeles underbart på morgonen...

Jag gör som jag brukar jag tänker ut ett ämne att blogga om o helt som av en händelse så är jag någon helt annanstans(det finns en diagnos på detta beteende har jag fått höra ADHD!)
kanske../kanske inte..

Nåväl det som jag var inne på igår..Väldigt! inne på igår var att sälja min Lisen..
Hon var VIDRIG igår.. O ja hon anser nog att jag var vidrig oxå...SYND!
Allt började egentligen med att hon bara slöade..Låg vid tv:n, låg i sängen,låg en stund på alla soffor vi har..
Hon rostade lite mackor vid lunchtiden när resten av familjen var ute i solen..Och när resten av familjen senare kom in så fick resten av familjen ta bort en brödrost från pallen brevid bordet,sopa bort smulor från hela köksbordet o torka bort all jordgubbs sylt som den lille vidriga (men söta) Ungen kladdat ner sin omgivning och sina mackor med.
Vi påtalade att hon hade en liten pålle som verkade lite sugen på att få galoppea över fälten.. Det kan man inte göra liggande så det gjorde hon inte!
Hon klippte lite hår på kvällskvisten,o när hennes lillesnickaregubbe pappa skulle borsta tänderna så var hela handfatet svarthårigt..
Han skrek hata tonåringar..Men en viss avsmak i munnen..
Han tycker inte om hår i badkaret heller o svart lååångt hår är vidrigt..Inte minst i handfatet när man borstar tänderna så han fick ett visst medhåll av Karrosellen her self..O det är inte så vanligt för jag har en tendens att alltid försvara mina småsmå barn när andra skäller på dem..(det finns de som anser att föräldrarna ska vara enade..Visst helt ok bara vi gör som jag vill..)

Efter en massa fadäser helt enkelt.. Var måttet rågat NU får du fagerlutta skärpa dej monster du har ju inte gjort nått vettigt på hela dagen...Bara slöat...Inte ens plockat undan efter dig.. Skärpning...har du något att säga till ditt försvar eller så..
Visst skitmorsa jag har faktiskt inte slöat hela dagen jag har SOVIT!
O vad ska man som galen morsa säga då...Hepp..Bra...Duktigt...WOW...Eller vill någon köpa en ganska skitsöt fjårtis...

Inga kommentarer: