tisdag 23 februari 2010

oktanblå tröja...

Jag smet till shoppinglandet idag!

Först gjorde jag mig fruktat osams med mina värsta fiender..eller....Lisen o Lillan...
De hade tagit min hårborste nummer 47 i ordningen o packat ner i någon gympapåse,handväska, sina rum ja inte fagerlutta vet jag men jag hade ingen hårborste när jag skulle åka!
När det var dags för ögonfransen att maskeras var min nya(det vill säga en vecka gamla) maskara borta!
Den var nog 153 i ordningen..Och då har jag inte räknat in alla jag halvdåliga jag fått ärva av Fisen..(Hon köper o testar nya hela tiden ..Jag vill ha samma gamla märke jag alltid haft...)Nåväl de jag fått av Fisen fanns inte heller i min necessär idag!
Så jag blev galen tog LillaPrinsessans plastleksakasborste genom mitt svintolikande barr..Lillkillen bistod med en av prinsessans silverplastspeglar..(då glömde jag bort att jag var arg som ett bi!)

Jag tog mig till stan o jag köpte bara saker till mig en maskara(givetvis)
En oktan,petrol blå tröja..Slimmad!(inte så fiint på tjocka magar, men jag får väldigt stora tuttar i den..Vad nu det ska vara bra för!)

När Lillesnickaregubben nu kom hem o tittade i räkningshögen (10300 Kr i elräkning) hade jag tröjan på mig..han såg ingenting...Men han suckade lite o mummlade tiotusen,tiotusen som ett mantra en stund, så jag tror att jag ändå disktaherade honom lite omedvetet..
Sen tittade han igenom alla andra räkningar, då tittade han faktiskt upp och så oförstående på mig ..
(men jag stod tall och sa ingenting så han inte skulle veta vad det var soom distraherade honom...
(men jag visste ju hela tiden att jag var dödligt läcker i min nya tröja..när jag höll in magen alltså!)
Han tittade på mig o såg hungrig ut..
(han vet oftast inte vilka känslor som betyder vad, så han kände hunger känsla tittade han på sin fru o frågade vad vi skulle få för mat!)
Men jag vet ju att han hungrar efter mig i min nya tröja så jag avvaktar stilla o inväntar honom, att han ska kasta sig över mig o kyssa mig grön...
Då precis öppnar han brevet från reklamfirman för traktorer!!!

Och så vips är ögonblicket förbi o han rusar ner till sin dator för att ringa på alla annonser...jag får känna mig besegrad...
Traktorerna ärdet som gör honom galen a åtrå!!

1 kommentar:

Unknown sa...

Hahahhahahahahahahahahahahahahaha!!