fredag 19 september 2008

Fy fagerlutta för fredagstädning!!

Mitt hem är en byggarbetsplats!
Det byggs ett badrum i hallen, det dras nytt värmesysten under alla fönster, det vill säga runt hela husets alla golv,genom väggar och lite hål här och var..
min lille snickare bygger river och stökar till och han har nog förhoppning om att jag ska gå runt med dammsugaren och städa efter honom.. Ja i någon fantasi kanske jag skulle kunna göra det. Men guuuud var jobbigt och tråkigt..
Jag vill hellre sitta en stund hos mina underbara hundvalpar.. jag har fullt sjå att trösta dem hela tiden 5 veckor blir de i helgen och nu är de rejält bortskämda, så fort de piper tar vi upp dem. Så de piper hela tiden...
När jag har pysslat med mina bebisar får jag extremt dåligt samvete över min lilla mammahund som oxå vill ha kärlek.
Det är väldigt lätt att hela tiden ta ett par valpar och gulla med, så sitter min lilla Ellen och tittar på mej och undrar om hon har gjort något fel och om det är för hon har blivit mamma som vi inte älskar henne lika mycket.. Eller om det är för hon är så sliten och har så trasligt hår och är så slapp i kroppen efter graviditeten, eller om det är för hennes tuttar inte ser ut som de gjorde innan alla barnen....fasligt vad bekant det där kändes...
Nej jag tar med mej hunden ut till hästarna, så slår jag en massa flugoir i en smäll.. Ger Ellen lite egen matte tid, jag ska förklara för henne att det är hon som är hunden i mitt liv.
Jag kommer göra mina underbara hästar glada av att de får vatten och kanske lite äpplen med, och framför allt kommer jag slippa städa en stund...

Inga kommentarer: