måndag 8 september 2008

..hantverkare.....

Jag gjorde det, jag drog..''

I fredags förmiddag kom jag på att jag var fruktansvärt "izzen" sugen. Tjugo minuter senare var jag på väg.. Tog med mej Lillan o en Bob Dylan skiva i bilen...Tjo ho.
Jag lämnade huset i det skick alla andra lämnar huset i när de åker.. KAOS!!!
Tänkte att de kanske skulle tycka det var mysigt att göra huset fint och tänd ljus och fixa blommor på bordet . Så att mamma skulle bli glad när hon kom tillbaka från sin rymmning!!
Pappa snickaren är bra på att betala sina barn för ingenting så jag tänkte nu kommer han vara fattig och huset städat.. Aaaaaajjjj vilken besvikelse.... När jag kom hem var huset i totalt världskrig !!!!
Pappa snickaren byggde badrum sågspån i hela huset.. Han är van att komma hem till folk som har förberett och plockat undan mattor och gardiner, tavlor,ljus,blommor.... När snickaren kommer...
Det hade min snickare inte tänkt på.. I går kväll när jag skulle sova hade jag sågspån i sängen... Min snickare skyllde på hunden.

När jag frågade varför ingen hade städat på hela helgen skyllde alla på varandra.. Pappa skulle väckt mej tidigare.. Men mamma jag plockade ur diskamaskinen i fredags... Fisen skulle städa men DU sa att jag inte skulle väcka henne... Så det var mitt fel att Huset hade rasat...
Nåja jag kanske kan skylla på Izzen... h. sluta lägg ut bilder på honom så jag kan hålla mej hemma, det är nog ditt fel att mitt hus rasade i helgen..

Nåja jag får skylla mej själv att jag har världens bortskämdaste familjemedlemmar.. Tur att jag älskar dem lite..Jag hade i alla fall en underbart mysig helg med Issen, med alla bilarna och h. och hennes symaskin.. Det blev en jättefiin bilmatta !!! Och nu ska min snickare få bygga ett kök och en pall och en, och en, och, och......

1 kommentar:

h. sa...

:) Mysigt hade vi! Bojjen står och dricker vatten i sjön mest hela tiden. I går fick han ett täcke av aluminiumfolie!! Moa: Andrea gillade jordgubbarna! Puss på er!