tisdag 30 september 2008

Tjänster o gentjänster

Eftersom jag har en alldeles fantastikt duktig liten egen snickaregubbe så ska ingen tro att jag klagar och jag vill gärna ha ett nytt badrum, en stor familj, hästar,katter, hundar och hundvalpar.
Familjen ökar hela tiden med nya pojkvänner och nygammla flickvänner, kompisar och kusiner med pojkvänner osv. Alla får mat som vill ha, och jag böjer mej själv ur led för att curla inte bara mina egna barn utan andrasungar oxå... Kusinen är lite deppig! "Men kom hit o rid, jag kan hämta skjutsa,fixa Oboyen o ja jag kan allt!"
Så låter jag! Och min lille snickare oxå.. Han tok bygger i vårt badrum samtidigt som hans telefon ringer hela tiden av alla "amatörsnickare" som bara behöver ett litet råd eller óm han bara kan komma o kolla lite!!!! (Gissa om han bara kan kolla lite, eller om han tar med sej verktygen och tar i lite hos dem oxå) När han åker i "kollar" lite kommer han hem hit och har jätte dåligt samvete för han inte hjälper dem.. Så är vi min snickaregubbe och jag, vi får dåligt samvete om vi inte kan hjälpatill..
Nu har vi kommit till det att han blir sur på mej att jag inte säger i från, och jag blir sur på han när han inte säger ifrån...
men jag har kommit på en genial (stavas hur?) ide!
När min gubbe ska "kolla" hos någon annan så får de undertiden komma hem till oss och sköta andra lättare sysslor om vi aldrig hinner med. ex Räfsa löv!
När jag vrider mej slälv ur led för mina och andras ungar tror jag att investerar i framtiden... Sen får mina ungar betala priset av en sur morsa för jag är så förbenat trött....

3 kommentarer:

h. sa...

:)

Unknown sa...

Jag lovar att räfsa löv nästa gång jag kommer! Kram. /Kusinen

Karrosellen.. sa...

Tack tack tack tack... Kram vi ses på fredag:)