fredag 30 januari 2009

Bortskämda!

Jag står vid spisen..rör i kastruller..plockar i disken...kollar Lisen som står på gårdsplanen med Astronauten som är PIGG..(Ja jag vet lyxliv!)har telefonen i örat talandes om livet verkliga bekymmer... Har 100 saker på G..
Då kommer samuraysonen..
- När är maten klar?
- 20 min, svarar jag trots att jag har telefonen i örat. Man hoppas ju att personen man har i örat inte uppfattar att man för ett samtal till, det vore ju ganksa ofint när de berättar förtroenden mitt i mit kaos..
-Fasen då hinner jag inte äta..
-Nehe..
- kan du sjutsa mej nu?
- Ehhh svarar jag o slår ut händerna pekar på grytan,luren, Lisen!! Med ren tur tappar jag inte luren jag har tryckt mellan örat o axeln.. Sleven med korvstroganoff flyger däremot...
- Men va F)(/%&%¤¤%#¤#aaann, Jä&/¤%¤#"#%la,skitkärrig,och en massa andra inte så fina ord....Svarar samuraysonen..
Det är synd om honom, allt han säger uppfattas av personen jag har ii örat. Jag leeer och försöker släta över till personen i örat..tänker febrilt på vad jag ska säga så att de inte tror att vi slår varandra här hemma...
-Han är lite arg,försöker jag..Men jag hör på personen i luren att de skulle kunna ringa myndigheterna nu...Vid det här laget har hundarna börjat skälla oxå...
Jag pratar på som ingenting har hänt o hoppas att personen i luren har kort minne o att personen snart ska glömma vad den just har hört!
Då kommer sonen tillbaka.
- Morsan har du en peng!!!

I LOVE HIM...Jag vet inte om personen förstår hur sööt han är...Givetvis får han en liten peng ..Nu är vi sams igen...

3 kommentarer:

ridgeback sa...

Vem har sagt att de är bortskämda..?? skälla ut morsan ska väl löna sig..eller,!,,skit på dom ni älskar och ni får välförkänt respekt tillbaka...fast hos mej funkar det dåligt.. det blir utfrysning från min sida..pallar inte sån orespekt..blir skitledsen och sur..ingen undgår detta.!

h. sa...

Hm, funkar inte på mig heller..snarare motsatt effekt. Och då vet jag exakt hur söt samurayen är. :)

Karrosellen.. sa...

Jag för min del tror att han tar ut det på någon som kan ta det.
En stor kletig sirapsdeg, som suger in socker men allt annat rinner av.
Jag har lärt mej att stå TALL..I någon blogg någon gång ska jag berätta vad stå Tall är.. det är roligt och på norska..