torsdag 29 januari 2009

Hur ska det vara då?

När man är liten eller när jag var liten trodde jag att man blev stor fick en man, fick barn och levde lyckliga efter det.. Vi är mycket lyckliga.. Vi lever drömmen!
Hus på lande djur,barn ( eller skitungar i alla fall) Underbara hästar vänner, ja vi har allt..Sen då kommer krachen.. eller kommer döden.. eller.. eller... HUA vilken konstig blogg det här blev. Men ibland kanske man bara måste sätta sej ner o fundera en minut...
En god vän till mej hade oxå allt...Och så slogs hela tillvaron omkull av otrohet o skiljsmässa..Allt rycktes verkligen bort för henne inom loppet av ett par timmar..Mannen var lycklig med en ny kvinna..Barnen som är trygga ungar i en trygg värld blev ledsna ungar som bor i väska varannan vecka hos sin mamma o pappa..
Det är väldigt skört hela våra liv.. Men vem bestämmer att det ska vara så...Att min lillesnickaregubbe kommer att älska mej för alltid vet jag för det har jag talat om för honom.. Att jag kommer älska honom vet jag...Om inte Robbie Willliams tar sitt förnuft till fånga o kommer o hämtar mej på sin vita springare..Kanske förresten inte är jättebra just nu då den vitaspringaren troligen kommer bryta ryggen när Robbie, som jag har sett har gått upp ett par kilo..Och Jag Fettokarro sitter upp på den stackaren....
Naä det här håller inte jag får gå o koka en gröt o sleva i mej sen ska jag ta ett tag med mitt strykjärn. Som förövrigt är ett lika som står på Donnas strykbräda i MammaMia.
Lillan har sett MammmaMia 47987 gånger nu..så nu kan vi inte bara monologen,låtarna nu kan vi kulisserna oxå...

3 kommentarer:

Soffi sa...

Stackars jäkel som blivit av med så mycket! Men vilken tur att hon har sina barn och riktiga vänner!!!

Karrosellen.. sa...

Hon är en vinnare! Som tur är..Hon har underbara ungar, en litet ruckelhus o kompisar som tycker om henne...

Soffi sa...

och hon gillar sina kompisar väldigt mycket. O vem vet en dag har kanske ruckelhuset vuxit och blivit ett slott i miniformat!