tisdag 27 januari 2009

...o hemma igen är allt som vanligt...

Vi kom hem i söndags.. Eller jag tänkte bara snacka lite skit om mina ungar...Det är nog inte så normalt kanske, att en lycklig mamma gör det. Men det känns som jag ändå ska berätta den nakna sanningen om min familj. Oj, det här känns med ens som det blir väääldigt allvarligt.. det är det inte..

I söndags städade min lillesnickaregubbe stugan, packade in allt i bilen. När Lillan såg på MammaMia på golvet i ett av de nystädaderummen.De större ungarna var mest i vägen..Visst de kanske bar ut en kasse eller två men det var ingen som rent av slet ut sej..
De sista 30 minutrarna innan vi skulle åka knakade de in sej i baksätet med lille Tage o bara väntade och hjälptes åt att imma igen bilen..Jag kan säga att när det var dags för avfärd var de så förbennade på varandra att snickaregubben o jag funderade på om man möjligen kunde skära ut bitar av tonårsångest ur luften i bilen..
Nåväl vi kom hem.
Det sista jag sa till Pussen som var hemma hela veckan var...Jag har städat överallt men dammsuga av golven om moppa dem!
När vi åkte stod dammsugaren i Lillans rum..När vi kom hem efter en vecka stod dammsugaren kvar..Jag är mycket tvivlande om han ställde tillbaka den där..Med tanke på att Lillans rum är på övervåningen o kök o alla andra rum är nere!
Han hade sopat!!...gulliga unge...sopat hela huset rent..som ett bygge lixom...Det är han som ska flytta hemmifrån....ack ack ack hur ska de gå!

På kvällen när vi kom hem efter 40 mil i bil..(he he rim vild!) handlade jag mat.. lagade jag mat... startade min kompis tvättmaskinen...promenerade hundarna..hämtade Fisen o Prins A vid tåget.. O snurrade runt med väskar o fixade Lisens sista grekiska historia läxa.. medans min snickaregubbe o de andra vilade för de hade ju åkt bil såååålååångt...Disken stod kvar tills i går morse!!
Så igår fortsatte jag snurret med allt som inte blivit gjort eftersom min samurajson sopat huset..(gulliga unge..)Och lagade mat o handlade lite till o snurrade vidare.Medan ungarna fortsatte att vila..O snickaregubben var tvingad att följa med på hockey...Oj stackarn....
Och nu idag så är Lillan hemma hon måste vara nära toan(utan att för detaljerad)
Lisen har såååå oooont i halsen, Men hon hade ingen feber o jag motsatte verkligen att hon skulle vara hemma idag då. Skreeeek hon! Att jag är allllllltiiiid sååå JÄVLA ELAK!!!
Jaha...

Inga kommentarer: