lördag 31 januari 2009

Kalas

I dag fyller en liten storebror till mej år. När någon fyller morbror,faster,mormor eller kusin så har vi kalas!
Vi träffas,tjattrar o fikar, i bland är vi 40 ibland är vi 7..Men det heter kalas..
När Fisen var liten blev hon tokig om inte alla mammor hade kjol, alla flickor hade klänning o alla pojkar o pappor skulle ha skjorta...Och så var vi tvungna att ha fiskedamm..
Vilket vi hela släkten såg till..Vi hade på oss rätt kläder och vi hade fiskedamm vare sej kusinen fyllde 5år eller morfisen fyllde 47..Fiskedamm o rätt "kalaskläder"
I dag slog det mej att vi kunde ju bara ha bytt namn..Vi ska till Svenne o fika han fyller år.
Jag har smygkäkat ungarnas Omega3..Nu när jag lever mitt hälsosamma liv..Jag är lika tjock men jag har blivit smartare!! Yes!

2 kommentarer:

ridgeback sa...

Det funkar alltså på mammor också..omega3 synd på kalaset..fint med klänning skjortor fiskdamm osv..men om barnen käkat omega 3!? har dom inte redan listat ut din lilla omdöpning av fikat! nyfiken på hur detta ska sluta..

Karrosellen.. sa...

Barnen har tröttnat på kalas då vi är stor släkt o har kalas i stort sett varannan helg, så snickaregubben o jag säger att alla barnen följer med o sen får vi äta för alla 6!
3 Bullar till mej o 3 till lillesnickaregubben.
5 tårtbitat till mej o 1 till lillasnickaregubben!(man vill ju inte att han ska bli tjock!)