tisdag 13 januari 2009

Min bebis vill flytta till egen lägenhet !

Oj Nu är jag officiellt gammal tant!

Inte så lätt var det här att ta in för en stackars hönsmamma.
Igår kväll mitt under Baggegalan, kom en liten liten pojke hem o berättade att han hade något viktigt att berätta o diskutera med sin mamma. Snickarepappan var tydligen redan informerad..
Han har skaffat en LÄGENHET! Ajjjjjjjjjjjjjjjj! Nej! Inte ännu! Gör inte så mot mej...Sluta plåga mej,sluta sluuta, jag vill inte...Du är mitt barn min lilla bebis...Neeeeej! Hur ska du klara dej?
Jag ska få lön när jag jobbar hos farsan. (En mycket ilsken blick från mej for över soffbordet i den riktning Snickaregubben satt, med ett mycket nöjt leende)
Men mat?
jag kan äta lite hos er ibland o mormor behöver man bara gå förbi för att bli mätt!
Men tvätt?
Men morsan jag kan sno tvättmedel av dej du har ju 10 hinkar i källaren(vilket jag har! Men det är en annan historia)
Men Men Men ?
Sluta nu jag är stor o jag fixar det här..Och så tittar han på mej med de där ögonen som ingen...INGEN..Kan motstå..
Jag måste prata med pappa om det här, är det enda jag kan få fram sedan. Stakandes o med en darr på rösten (det är inte så ofta jag bir mållös)
På natten sedan när vi ligger i sängen min snickare gubbe som visslar o är glad o nöjd. Tar jag upp det här....
One gone tree to go! Leeeer han mot mej..

Jag kan givetvis inte somna o ligger o vrider mej i plågor, klippa navelsträngen efter 18år är otroligt seeegt o plågsamt..Jag svävar mellan kasta ut gubben o binda fast ungen i källaren. Till att eventuellt flytta med ungen till hans lägenhet.

Nu har jag kanske accepterat att han kan ju alltid flytta hem igen.. Då det slår mej som en slägga i magen att...Jag är gammal mina barn ska flytta hemifrån.men jag då vad ska jag göra..Inte tvätta..inte laga mat..inte skjutsa..inte ...inte....Ajjjjj......

3 kommentarer:

ridgeback sa...

ÅH stackars Karro,,jäkla ungar som bara flyttar från sin mamma så där..en del flyttar dessutom långt långt bort..så att man inte kan gå och hälsa på dom..inte varje vecka och inte ens en gång i mån..finns det ingen lag emot sådant uppträdande...

Karrosellen.. sa...

Verkligen!!
Kul att du är här o läser om mitt vilda western..

h. sa...

Puss