söndag 11 januari 2009

Så nu kan jag berätta om hopptävlingen



På bilden är det en söt hundvalp Tage..Min bebis..det är även hans första tävling!
Det står en liten snickaretomte där oxå han ser så där lagom road ut.Han tycker det är kul! Han tycker bara det är lite Paris Hilton varning när han ska gå med en hund under armen..(Men han är en bebis o tyckte det var ganska läskigt med alla stora hovar)
Nåväl allt ser bra ut på bilden Astronauten är skitsnygg o nerlusad med pälsglans.
Allt var bra så här långt. Lisen hoppade upp o in på framridningen...Astronaut som är en trevlig ponny visade upp sej o snickaregubben o jag kände oss mycket stolta..Tills...
Han vägrade hoppa han som hoppar allt..Lisen har ridit sen hon vara minimännniska o inte ramlat av många gånger. Åkte av! Han slängde helt enkelt av henne..Skitponny!!
vi älskar honom ändå så vi hittade en massa olika anledningar till varför han gjorde som han gjorde..sadelhjorden var inte dragen...Lisen drev inte...bla bla bla.. Värsta hockeyföräldrarna var vi o letade fel..
Tills vi såg bilden..Kolla in det elaka grinet han har...han visste det redan då..Nej idag blir det inget hoppande!!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Men ojojoj, här kollar man inte din blogg på ett par veckor och så har du producerat en halv bok! Vad flitig du varit! Vad kul det är att läsa om er! Kram!

h. sa...

Jaha den tredje den här veckan som säger att det är kul att läsa om er..tack Josefin :)

Mer inlägg tack!

ridgeback sa...

Jag vill bara berätta att jag hittade hit förra veckan och har haft så roligt och skrattat!- Karro för tusan du är ju helt galen..gör något mer av det här!..jag har roat min sambo också med dina berättelser.,,men min snickargubbe har tyvärr inte fått någon placering lydnad..
Och jag är ändå utbildad i ledarskap (för hund).