måndag 6 april 2009

BB= Bil Bekymmer!

Min lilla röda sötnos har gått sönder, och jag har körförbud! Det är synd om mej förstår ni nu...
O alla mina barn som inte kan bli skjutsade som de vill hela tiden åt höger o vänster.. Dem är det ännu syndare om..
Nu har vi alla fall kommit till det stadiet att det inte går att skjuta på längre..Vi måste köpa en ny bil..
Jag Vill Inte sälja min!!
Vi kan gärna köpa en till, men Inte sälja min.. Gärna köpa en till typ i morgonbitti ..Men Inte sälja min..
Lillesnickaregubben som oxå ska fylla 40 år i sommar...Vill ha en BMV Suv.. Eller någon större Suv ... Eller en ny Saab.. Eller ..Ja bara det är något väääldigt maskulint o lite häftigare...Ok! Jag kan tänka mej att glida omkring med mina mjölkpaket i en BMV.. Men jag ser mej själv hellre i parkeringhus med min Lilla skönhet o som redan är Lite bucklig här o var...
Förstå vad som skulle hända om jag råkade buckla till en ny BMV..han skulle förmodligen inte krama mej på flera timmar...O då skulle jag få panik.. för jag har väldigt svårt för när han inte säger att han älskar mej hela tiden..Vilket han inte gör när han är sur..O då tjatar jag fram lite ömhet o ..Ja ni ser .... det kan inte sluta bra...Ingen BMV...
Ja så håller vi på o kollar o kollar...han är lite inne på olika mercerdersar..(stavningen är säkert lika underbar som bilen)
Men jag kan inte se mej åka omkring i en merza...Alltså nog för jag har mustasch men...Nja!
Så Måste jag ju ha en Hög bil så jag ser ut!..o så jag kommer i o ur...Min nuvarande kropp kräver lite lätt lastat...(fortfarande valross)
Så nu har vi kollat på alla möjliga sidor på internet hela eftermiddagen o kvällen..Vi är Inte överrens..
O han är lite sur när jag ringer runt till mina bröder som är lite mera (bilmek) än min lillesnickaregubbe..(inte för han inte gillar mina bröder)
Han har ju lite jobbigt med manligheten eller kanske 40 årskrisen..eller.. Nej absolut inte problem med manligheten..men jag antar att ..
När en man ska köpa ny bil så ska han hitta... titta lukta.. oja.. sparka på däcken.. Pruta o fixa själv..Det har nog lite som med att hitta sej en ny kvinna..Man vill vara ensam om henne...Hitta henne själv..Helst inte begagnad.O absolut inte provkörd eller rekommenderad av någon han känner...

4 kommentarer:

Unknown sa...

Jag säger bara merca b-klass gasbil! Billigt!! (Ok, inte att köpa, men att köra!) Och miljövänligt!!! Och kul!! Och hög = lätt att komma i och ur, och inte så fasligt stor = lättparkerad.

Karrosellen.. sa...

Men jag vill ju ha en ToyotaCorollaVerso..För det har så fint namn...Nästan som man pratar italienska eller nått..
Jag har varit duktig o hittat en själv.. Det finns 3 alternativ.
En Champanjefärgad.
En mörkare Grå.
En silver.
Jag låter Lillesnickaregubben välja färg så han inte blir sur sen.. Eller Han tror att han har hittat alla bilarna med..Men det har han inte, för det har jag nananaaa!

Karrosellen.. sa...

Men jag erkänner Jossan din bil var fin..Men jag har ju ingen gas!!!
Vi har bara bensin!

Unknown sa...

Ni får köpa vilken bil ni vill. Men ni har flera gasmackar i Motala och Linköping. Och jag råkar veta att ni åker dit helatiden. Om inte annat så blir det en ursäkt för att åka och kanske shoppa nåt på vägen. :) Per röstar på en ny Saab.