tisdag 21 april 2009

HormonKris!

Lisen är fjårtis..Behöver jag egentligen säga mer! Hon har alla hormoner,feromer (muslimer höll jag på att skriva i min jakt på ord som kan för klara min underbara unge!!)
Hon har i alla fall det väldigt slitsamt av allt..o nu har hon kommit på att hon nog är allergisk oxå,stackars liten!

Lillan är egentligen den som är minst hormonell i familjen men hon får en släng av sleven bara för alla andra har sitt..Hon är underbar som ni vet av mitt tidigare inlägg..Jag fick behålla det tack vare kommentarerna(hon vet att hon sjunger mamsen till tårar men tvivlar fortfarande på att hon är underbar när hon sjunger..)

Fisen är självgående,hormonell sjuttonåring. Med andra ord ganska trött på sin familj o alla deras konstiga beteenden..

Lillesnickaregubben ska vi inte tala om han ska fylla 40 kan jag säga mer!! Hormon ras kanske är mer korrekt beskrivning..han känner sej gammal o inte så ung o stark..Han har ett väldigt behov av att bryta arm numera..
Wonder why!? Något med manligheten..( å jag som älskar honom ändå, han fattar ingenting..jag gillar gamla segiga gubbar i förtioårsåldern..)
När jag tänker efter är förtioårsålder o fjårtisålder ganska så likt..Hmmm...Tål att tänkas på en minut eller två...
O så jag då...Jag är bebissjuk...Jag tittar på bebiskläder, o inte bara bebis saker..härom dagen kom jag på mej att längta efter en typ 6åring att leka med, tjata på att tvätt hår, köpa ribbande turkosa tröjor, o dessa leenden utan tänder då...Åhhh vill ha flera ungar..Vill ha en massa ungar vill inte vara mamma till en massa hormoner!!!!
Är det mina hormoner som krisar!?!?!( för jag vet av erfarenhet att ungar i 6årsålder kan vara riktiga monster,så varför längtar jag på dem...)

Jo Hormonkris!!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag har ett hormontips! Kolla på Australia, eller någon annan pampig storfilm. Med fullt med hormoner i kroppen blir upplevelsen superstark, och alla blir alldeles trötta och nöjda efteråt. Lite som att ha på sig 3D-glasögon. (Fast på mig funkar det med hem till gården, uggly betty eller någon annan obetydlig såpa, tv-shop eller till och med testbild för att sätta igång alla de starkaste känslor för tillfället, hahaha.)

Karrosellen.. sa...

LYckliga du som har hormonkrisen själv...Då kan man åtmindstonde gå på toan o gråta ifred..jag får inte ens kissa i fred..Mamma jag måste tvätta håret..mamma åhhh mina rena jeans ligger därinne...Mammma jag måste ha din mascara!!