måndag 27 april 2009

..lite tokiga tankar..eller jag måste lära mej att säga NEJ!!

Jag har en brist..Bara en om man frågar mej..Eller brist o brist..Jag Är för snäll..jag vrider mej själv hellre ur led än säger Nej till någon jag tycker om..
Jag har väldigt lätt att säga vi kan vara hemma hos oss... eller klart du kan ta med dej 8 kompisar hem på fredag.. eller ta en påse bullar ni jag bakar så gärna..
eller klart jag kan hämta dej mitt i natten, att jag har feber o ont iknäna, jag hämtar..
Visst sure.. Jag kan..eller i julas när Lillan skulle ha klassfest o hon inte ens skulle vara med(FIsen fyllde samma dag o vi prioriterade henne) Då var de En mamma som bakade 50 lussekatter tilla alla andra föräldrar o barn så de skulle slippa...
Eller en annan gång..
Det här kan låta som jag gärna vill var broder duktig..Det vill jag INTE det är bara ett fruktansvärt dåligt beteende..Som jag gärna skulle slippa...

Min vän S är singel..Hon vill gärna dansa flörta o vara bland snygga herrar(haha hon kommer inte gilla att jag skriver detta..hahhah)
Jag är gärna bland trevliga herrar, flörta vet jag inte, jag är alltid trevlig o om någon tar det för flört så ..Oj!
Nu spirar vårkänslorna i alla fall o S vill ut o dansa..
Men jag som inte har snurrat mina lurviga trasiga knän offentligt sedan slutet av 80talet är livrädd...Tänk om jag blir uppraggad.. Jag kan ju inte säga Nej..

Lillesnickaregubben jag har med mej en kompis här till oss!!! eller hur ska man säga..O var ska jag ha detta ragg.. I garderoben... eller bakom soffan..
Herreguuud jag får helt enkelt hålla mej bakom Lås o Bom..det känns alldeles för osäker att kasta sej ut i singeldjungeln...Det verkar helt galet..

Nu ringde Lisen o frågade om hon kan få ta med sin lilla kompis hem i kväll att sova över(det är studiedag i morrn) Men den lilla kompisen har varit här sedan i fredags..Behöver de andra fjårtisarna verkligen inte vara hemma hos sina mammor o pappor ibland...För om det är så att man kan låna ut dem varje gång det är ledigt från skolan vill jag gärna veta Hur gör man???
Säger man helt enkelt NEJ!!

3 kommentarer:

Soffi sa...

Jag tycker att du är fantstiskt bra på att säga NEJ. Speciellt om vi pratar ut o dansa...

Karrosellen.. sa...

Tack o Lov :)

E.Gustafsson sa...

Jag dör vad du är underbar karro...
Kram på dig