onsdag 15 april 2009

...skrivkrampen.....(kampen...)

Jag har inte så himlens mycket att berätta om då ungarna lägger skrivförbud på mej!

Mamma det här får du inte skriva om..Mamma det här behöver inte komma ut på bloggen..mamma hit o mamma dit...
O eftersom jag inte vill att de ska känna sej utmålade i cyber rymden så kommer jag inte skriva så länge de känner så...
( Eller jo Lisen kan jag fortfarande skriva om för henne skriver jag om som straff... Sköter hon sej inte hamnar hon på bloggen..)..
Men det är lite svårt, eller lätt att vara tonårsmamma..de har så fruktansvärt mycket känslor hit o dit som jag ska ta hänsyn till..men mina känslor då..hur kul är det att vara tonårsmorsa egentligen när jag tänker efter..Inte så kul men samtidigt alldeles alldeles underbart..

Den här helgen har i alla fall för mej utan att måla ut någon..Inneburit..

Ett nattligt samtal om skjuts..

Ett kuvär med omdömen om en mycket koncentrerad pladdermaja...

Ett hästköp..(Nässlan kommer hem!!)

Två timmars letande efter den perfekta påskpresenten som inte dög till någon..eller jo en liten underbar Puss blev glad..(o joo de blev visst glada det var bara lite fel storlek...( o den där klänningen var skitful morsan den kan du lämna tillbaka..)

Ett mms med ett sönderslaget ansikte!

ehe...
Allt detta ni alla om har småungar eller små ärtor i magen kan jag bara säga..Det är bara en vanlig helg med tonåringar..
På det har jag skjutsat, lagat mat, tvättat, torkat spyor(inte lika charmigt när de är tonåringar)
O så har jag asgarvat när vi har suttit vid köksbordet o de har berättat om allt som snurrar i deras skallar, o jag har suttit som en stolt tupp när vi har varit på påskmiddag o vi fick med oss 3av4 skitsnygga ungar...O jag har gråtit av lycka när de har ringt mej mitt i natten o bett mej komma o hämta..
O jag har tackat gudarna varje kväll innan jag har somnat ..att jag måste verkligen vara världens lyckligaste Karrosell...

2 kommentarer:

ridgeback sa...

Ja du har lyckan omkring dej i allt kaos..va härligt att du ser och uppskattar det redan nu,,,själv var vi på utställning med en tonårshund...som hellre var under kavajen eller benen på matte istället för att visa upp sig snyggt..vi fick en etta och en väldigt fin kritik så nästa ggn tar vi dom..sen har vi en extra mini Norton hemma sen i måndags..en liten undervar kille på ca 8kg och pappa upp i dan..jag sover på madrass och och torkar eller springer ut stup i kvarten för kisstime,,men det är inte synd om mej..men det blir det när han ska flytta..men flytten går bara till Hanna om dom kan komma överens,, inte till någon annan..då får han bo kvar hos sin pappa!! Härligt med 3 st underbara..gissa om vi behöver leta bil då!
Ha de gott i ditt kaos så ska jag fixa mitt,,Kram

Karrosellen.. sa...

Ha haha hur ska detta sluta..3 STORA hundar...
Herregud, men jag vet det är det värsta när man ska börja sälja valparna... Hua..
Min kusin har 8(tror jag) Cavalier hundar..Hon måste bara ha en till oxå hela tiden..men hon säljer lite valpar ibland..