torsdag 2 april 2009

Jag måste ha fått en hustomte!!

Efter mitt illgrönaillamående i två dagar, så kan ni ju bara ana hur mitt hus ser ut!
Det är ju inte så att jag har ungar som direkt hjälper till hemma utan tjat. O när man ha svårt att bara andas orkar man inte tjata på ungar..De får se själva vad som behövs göras...Typ släppa ut hundarna då o då!
Nej Fisen var inte hemma o ville inte komma hem (jag har full förståelse)
Lisen var med kompisar till kvällen o då tog hon hand om hästarna...
Så det var bara Lillan hemma o hon bistod mej i att koka te, o flippa mellan kanalerna på tv:n o just släppa ut hundarna då o då...
Så allt annat blev inte gjort....
Jag o Lillesnickaregubben orkade i stort sett bara hålla rent i badrummen, o det bara med viljestyrka att aldrig drabbas av detta fruktansvärdaillamående med tillbehör igen...
Soppåsarna som samlades bärdes bara ut, utanför entren..Får fixa det sen när jag orkar andas igen..ungefär så var mitt mantra när jag röjde ut alla baciller...
Så idag när jag samlade ihop all min kraft för att skjutsa ungarna till skolan, befarade jag att alla våra sopor skulle vara spridda över gårdsplanen...Men då!
Har någon har burit soppåsarna till soptunnan...O jag har ingen aning om vem det kan vara...Hustomte?!?

3 kommentarer:

ridgeback sa...

Mystiskt..vi följer med stor spänning slutet och svaret på denna gåta..och jag visste att det hänt något helt dött på den här sidan..och du hade inte rest någonstand..lite orolig hann man att bli..Önskar dej nu friska barn!

Karrosellen.. sa...

Tack ungarna håller sej fortfarande friska...Lillan har just varit på affären för att inhandla en liten påse godis till skolmys i morgon..94 kronor kostade den..O prisen för ett kilo ligger på 49 krononr...Så om hon börjar må illa har jag Ingen förståelse..Självförvållat! Kommer jag nynna då, när jag hänger hennes lakarn på linan..För nu tvättar vi lakarn kan jag loooova..
Fortfarande ingen som har tagit på sej vem som burit bort soppåsen...Mystiken ät total!!

Karrosellen.. sa...

klocka är nu 21.37 o fortfarande har vi ingen aning om vem som slängt soppåsen..

Verifieringen....dedsless