måndag 20 april 2009

Så då har jag fått mina böner om dåligare väder hörda!!!

Jag är född i början på 70 talet..Under åttiotalet var jag en ganska, smal,söt,vidrig tonåring.. Då på Åttiotalet skulle man sola..Det var väldigt viktigt med en brun mage. O man skulle helst lagt brännan innan månaden maj var slut!!
Det hänger kvar för mej o det finns inte mycket skönare saker jag vet än när solen värmer kroppen om man somnar sååå gott!
Livsfarligt säger man numera..Säkert eller absolut säkrare än då när vi till o med smörjde in oss i olja för att verkligen steka fläsket(inte på mej dock då jag var mer benrangel)
Men just det att Solen skiner ut o sola!!
Jag bara måste ut o vara i solen (utan olja dock,mer skyddsfaktor på) Men ut i solen...Å förresten är det verkligen inte tal om att ligga o sola när man är vuxen för det ska grävas o byggas o bäras sten o krattas o mockas...Ja göromålen är oändliga o jag somnar som en klubbad säl varje kväll..(klubbad säl vad fick jag det hemska citatet ifrån? Jag lovar att aldrig säga så igen förlåt alla sälar!) Men nu har vi verkligen haft ett par veckor av försommar så nu..Har jag bett om lite sämre väder ett par dagar så jag kommer i fatt med dammsugning av soffa, o torka kaklet bakom spisen göromål..O i dag har vi bara 8 grader.. Så idag är en mycket bra daga att städa på...Eller hur!!!..I dag vill jag bara läsa bok o äta mazariner..Vilket jag kommer garanterat göra det ena av..!

Inga kommentarer: