söndag 19 april 2009

Helgens projekt..



Det hela började med en fruktansvärt liten gräsmatta, så vi byggde en stenmur så vi kunde plana ut lite o fixa en liten gräsplätt(med Staket Tage är en rymmarhund som gillar att skälla ut alla som kommer förbi huset..O jag kan inte hela mitt liv hela tiden vakta på honom så en liten gräsmatta med staket!)

När lillesnickagergubben grävde ur med sin lilla traktor råkade han rasa lite på altanen, så det var lördagens projekt. Laga altanen...
Men den är Ful, o hela huset har en bedrövligt ful liggande tråkig panel..Som vi drömmer om att byta. Så det känns lite sådär att bygga en ny altan på ett tråkigt hus som vi vill ändra på..Men det gick helt enkelt inte att låta bli..Så inom loppet av 40 minuter(byggvaruhuset stängde då) Så hade vi varit o köpt mera virke så vi kunde byta ut väggarna å altanen med..




Det blir nog bra o jag hoppas att det blir klart idag..För jag har sådan fruktansvärd lust att fixa till min altan i dag eller redan i förrgår...



O som ni ser har traktorn hjälpt till hela tiden. Det är sådan Tur att vi har en traktor till hjälp när vi snickrar..

Undertiden som jag skrivit detta inlägg har Lillesnickaregubben fått Panik..Grävmaskinen är trasig o han MÅSTE åka ut o laga den lite..
Där rök min altan !

4 kommentarer:

helena sa...

Hej vad det händer saker hos er, det blir fint, måste nog komma förbi snart och kolla. / kram helena

Unknown sa...

Vilka äventyr ni har! Det låter lite som Grävis i Byggare Bob om er grävmaskin! Är han duktig på finsnickeri, Grävis? Skulle behöva en barnsäng, hahaha. Det låter iallafall som om både Grävis och Snickargubben har rätt inställning om allt som går sönder eller behöver ändras efter någons (inga namn nämnda) synpunkter: "Can we fix it? Yes we can!!"

Karrosellen.. sa...

Jag har en söt vagga för små ärtor att sova i!!
Fyra små ärtor har slumrat gott i den..Morfisen byggde den åt Pussen..Den går utmärkt att komma o hämta!!!

Karrosellen.. sa...

O Helena!! Herreguuud vi bor ju grannar Kom!!