onsdag 22 april 2009

Slaven Karrosellen...

I dag är/var jag på bra humör...

Jag har skjutsat ungar o matat djur o gosat lite med mina kompisar hästarna...

Jag har en Liten Lillan som är hemma från skolan i dag hon har ont i huvudet..Igen Åhhh...Vi är skapligt trötta på huvudvärk ska alla veta, men visar huvudvärken någon hänsyn till det..Nej däckad ligger Lillan i soffan blek om nosen i bruna ringar runt ögonen!!

Det har inte hindrat mej i min glädje att leva o mysa runt i nattskjortan o ropa in tonårshundar på rymmen, o mycket duktigare tanthundar som kommer direkt i rent fjäsk bara för att jag ska se att hon är faktiskt duktig, o inte den där lååångbenta med skägget..(trots att det faktiskt är hennes son)

Jag har ätit min macka o hävt i mej mitt kaffe...O nu är jag på G jag trallar på lite olika sånger o Titanic låten sitter gjuten i dag..(Mikael Wiie,whie,vihe,viie,herreuuud hur stavar han då! Versionen..)

O varje gång jag kommer till strofen där man måste ta i lite(..man hade sagt oss att detta var världens modernaste osänkbara skepp..)

Dåå skriker Lillan...Maaaaammma TYST!

O jag tystnar, lullar vidare o diskar lite,torkar upp en liten kaffeskvätt på bordet...trallar vidare o börjar (Jag glömmer fort.."man hade sagt oss lalllalla"...)

MAMMMMAAAAAA! ont i huvudet TYYYST!

Så jag tystnar igen..Brer en macka till mej av kanten på det goda brödet jag har hittat på min affär(Som jag tipsade goda vänner om o nu finns det aldrig när jag handlar,Varför gjorde jag det..tipsade alltså...)

Lillan kommer upp från soffan o snor helt enkelt mackan från mej..(men det är bra om hon äter o jag har egentligen redan ätit)

Jag lämnar köket där hon sitter o mumsar i sej min macka.."Tralal...osänkbara skepp.."
MAMMA FATTTTTAAAAR DU INTE TYST! DET LÅTER FÖRDJ....T! (djuriskt)

Nu kanske poletten ramlade ner, för nu snurrar bara denna hemska låt runt inne i mitt huvud.
Och jag vet att jag ska veta min plats o låta mej styras av denna FÖRBANNADE huvudvärk...
(om jag inte ska gå ut o vråla hela låten för mina hästar/o grannar!)

Det värsta i detta är att det just är den hemska sången som sitter fast..Hua den är inte ens lite bra, bara fuktansvärd o hemsk...

Inga kommentarer: