söndag 5 april 2009

Dagens oskuldsfulla ovetande...(Im a Poet)

Jag går upp på morgonen..Släpper ut två vargar att kissa på gräsmattan...(de är Jackrussel hundar så de skäller oavbrutet i ren hysteri, men om man är van vid det vilket jag är så blir man inte hysterisk själv av detta otroligt jobbiga beteende..)
...(de är bara jätte glada o kissnödiga o slutar skälla efter 10 sekunder så de är inte skälliga hundar..Absolut inte..bara när de är glada..O det måste vi ju få unna dem..Glädje alltså!)
Jag visslar vidare o går o matar mina bästisar..(hästarna!) Astro gnäggar, inhysningen Bellmin trampar o slår lite med hovarna ..O Oboy har gnäggar, frustar o slår med huvudet upp o ner o lixon piper..han är såååå söööt!

Jag är nu leendes över min rikedom alla mina djur som är de finaste.. lyckliga jag!..katten Tom får sin mat...Vargarna får sin mat...
Jag diskar gårkvällens disk, kokar kaffe, kokar ägg, plockar fram korven, smör ost, kaffe, mmm...tidningen från i går som jag aldrig hann läsa!
Tänker att jag ska tända ljus men glömmer det..

Lillan kommer förbi gnuggar sina ögon o för stegen mot tv:n..
Lisen mer förvirrat uttryck kommer oxå förbi med sömnförvirring i blicken (typ varför är jag uppe!?!)...(ja inte vet jag, jag har i alla fall inte väckt henne)

Jag ser genom stallet att hästarna har ätit upp allt kraftfoder, ber Lisen som nu sitter som en zombie på en pall..Att kanske hon kan släppa ut sin Häst...
Jag får till svar att jag är en elak skata o..en hel hop med uttryck för fjårtishormonrusets Förvirrade tillstånd...(men hon går ut..)

Jag hojtar till att nu är det frukost på bordet..
Jag brer min första äggmacka häller upp mitt kaffe..slår upp tidningen Alex schulman intervju...
Då kommer lillesnickaregubben....älskling kolla småhästarna!...älskling...hit o älskling dit..jag svarar inte någon gång...jag läser...han pockar på min uppmärksamhet..(ja det är väl inget fel i det egentligen men jag läser..hatar att bli störd när jag läser...ät din frukost du lillesnickaregubben..)
Så kommer lillan (hon läser rubriken över mitt huvud)mamma vad betyder det att han var stup full på sin pappas dödsbädd..
(Jag svarar inte jag läser..tänker att kanske lillans pappa kan berätta för henne..)
Hon blir sur för jag inte svarar o fortsätter... mamma...mamma dödsbädd...mamma stupfull..mamma...)
Lillesnickaregubben ryter i åt henne att stör inte mamma hon läser(han har fattat vinken, när jag inte svarat honom, jag vill vara ifred)..
Jag suckar högt o funderar på om det vore enklare att han pappan förklarade för Lillan istället för att ryta åt henne..
Men han vill att vi ska statuera exempel där på morgonen vid äggen...Stör inte mamma när hon läser ska budskapet vara! ( bra i och för sej, men vi har varit ihop i snart 20 år Lillesnickaregubben o jag o han har fortfarande inte lärt sej att jag vill läsa klart!)
Bara jag fått göra det är jag den där underbara sociala varelse han älskar så mycket, bara jag får läsa klart..)
O vem ska ryta det åt honom? så han lär sej o förstår!(Ja de får väl bli jag då...runt runt i en karrosell)
Lillan blir frustrerad o undrar varför han är stupfull...(inte lillesnickaregubben hoppas jag ni förstår, han har inte ens hunnit så i sej kaffe!)

Jag läser klart med min sida , den var inte så himlens bra.. men jag ville läsa klart...
Det som nu har hänt av denna morgons oskuldsfulla ovetande, är att den blev lite dimmig först av smolk o skit..men det ser ut att ljusna under lunchen!
Lisen bad om ursäkt o dukade av frukosten..(Underbara ungar..)
Lillesnickaregubben ska få byta ut ett fruktansvärt fult altan tak mot ett betydligt finare!
(hm ähum vet inte vad jag egentligen tycker det men plast tak! det återstår att se när det är klart om jag är en nöjd o glad liten snickarehustru eller en bitter elak karrosell)
Ja det kan faktiskt vara så att idag är jag elak...Det är ingen som vet vad denna morgon (11.23 är klockan) har i sitt sköte!

Inga kommentarer: