fredag 10 april 2009

Låååångfredag i trädgården....

O som vanligt när jag tänker att nu ska jag lägga ut en bild så hittar jag inte kameran.
Men ni har väl lite fantasi så ni kan tänka er en liten snickaregúbbe i gul traktor som kör löv, o en lite större Valross (med förhoppning om att bli lite mindre) räfsar löven..
Han har ingen föståelse att jag blir skittrött..Men herreguuud hur kan man möjligen jämföra att räfsa kratta röra sej o dessuton sola på samma gång.. Med att sitta i en lien hytt o strya lite hit o dit..`
I dag har jag dessutom tvingat honom att släta ut alla högar grus han har plogat ihop, under dagar i vinter när vi inte har haft snö att ploga!
Nåväl nu har jag satt mej ner o utan vin, för det har vi glömt att köpa(ibland är det jobbigt att vara en snurrig karrosell, glömma vin...Hallåååå!)

Vi var i alla fall o köpte oss en liten ny bil igår.. En Champange färgad...(Åhhh glömma vin!) Vi åkte 22 mil dit då körde lillesnickaregubben farfars volvo...Vi köpte min lilla diamnant, så satte jag mej i den lilla skönheten o körde de 22 milen hem..Lillesnickaregubben fick åka volvo hem bakom mej, i farfars volvo.. Är inte han underbar som bara accepterade att jag tog den nya..O jag som inte ens är så himla intresserad av nya bilar o knappar o all skit jag måste lära mej..Det var nästan så jag tyckte lite synd om honom där bakom...Men han var nöjd!
Toyota Corolla Verso...Som italienska...Fast det är det säkert inte, jag har faktiskt ingen aning..Men visst är det lite fint namn..Toyota corolla verso...!

Inga kommentarer: