tisdag 10 februari 2009

Degspade/ Dasslock!



Jag gillar gamla fina saker, de behöver inte vara hela o antika. Nej hellre charmigt slinta och trasiga..Gamla trälådor är min största passion, helst hemmasnickrade trasiga slitna...mmm
På en resa i fjällen hittade jag en jättefin brödspade som jag har haft på väggen sedan dess..Den är skev o snygg o sliten..Jag har reflekterat att den är väldigt tjock, för att vara en brödspade...Min mormor är från Ångermanland o har lärt oss alla att baka tunnbröd.De brödspadarna man använder då är väldigt tunna.. Nåväl det var kärlek vid första ögonkastet o min nyinköpta "Degspade" hamnade på väggen..
Tills en vän var hemma o sa att vi var nog den enda familjen som har ett dasslock på väggen i köket!
Jag nekade då, det är en brödspade rättade jag henne.. Men inser nu mitt misstag det är nog ett dasslock!
Lillesnickaregubben är inte likasinnad i gammla fina saker inredning, han vill ha svart skinnsoffa,ikea konst på väggarna o glasbord! (Vi har inget av det hemma, men han är givetvis väldigt lycklig ändå, som ni vet han älskar sin fru!)
Så nu är frågan om jag ska berätta för honom om min upptäckt före jag bakar i dag eller efter...Moahahaha....

6 kommentarer:

Soffi sa...

Satt långt inne va!!!
Jag måste säga att detta är nog veckans höjdpunkt!!!!!!

ridgeback sa...

Ha ha ha ja skitkul! verkligen..och om du fortfarande vill ha kvar din "bak" spade..så säj inget till snickargubben..

h. sa...

Ha ha ha ha ha..

Karrosellen.. sa...

Nån som vill komma på nybakat!

ridgeback sa...

Läste varför h. kommer och hälsar på oss,, hon älskar ju nybakat..
Tycker nog du ska bjuda in henne särskillt till ditt bak..

Unknown sa...

Hahahahahahha, det här var det bästa jag läst på länge, hahahahahaha! Helt underbart! Hänger den kvar? Tycker du fortfarande den är lika charmig? Det känns som om man plötsligt kom nära dom som använt den tidigare, lite för nära. =)