onsdag 4 februari 2009

Jag är en elak kärring!! Som aldrig ställer upp på Lisen!(PåLisen hahaha)



Att hon ser ut som en Lillans guldfisk som för övrigt heter Suchi (roliga unge)..(Lillan alltså)
Alltså Lisen ser ut som en guldfisk på bilden, det vet man inte som mamma om det är till glädje eller till sorg för henne..Förhoppningsvis blir hon lite sne, och det är min hämd! Hah hahaha..
Den här morgonen väkte jag henne en timme och en kvart innan skolan började.
Hon hade inte ork att gå upp när jag väkte henne så jag fick påminna henne ett par gånger..Det vill säga skrika som en galning från nedervåningen eftersom hon bor på övre planet..(eller kansek en övre planet!)När jag hade skrikit ett par gånger så hoppas man ju att ungen tar sej samman o åtmindstonde svarar, inte hon..hon tycker inte om när man skriker åt henne..
Men Gå upp då...O svara första gången jag ropar...(vilket hon inte gör,hon är ju trött!)
Hon kommer ner lägger på sin maskering som nu för tiden har lugnat ner sej en aning..det är inte prinsessklänning längre..(jag måste erkänna att det för mej är lite sorgeligt jag gillar busiga ungar som bryter mot strömmen)..(det slog mej just att det kanske är därför alla mina ungar gör det)...Oj förlåt om jag sabbade er barndom då!
Nåväl under tiden som hon förvandlas från en dööende tonåring till en ganska söt tjej, dricker jag kaffe o håller mej undan..Då kommer hon med ett papper.
-Jag vill ha ett intyg att jag inte kan vara med på idrotten!
-Nee varför?
-jag har så ont i halse öhööhö...
-Eller hur..nej inga intyg var med på gympan..
-Åhh du är alltid så elak o ställer aldrig upp på mej.Kärring!
Som tur är så är jag döv på ena örat så jag har kanske lite lättare än andra föräldrar att inte höra allt som sägs, så jag sörplar vidare på min kopp, o Lisen rasar vidare med Rak Rygg o Spända Ben o Hakan i vädret..
Efter en liten stund kommer hon tillbaka.
-Mamma du kan sjutsa mej nu!
Jaha så vi sätter oss i bilen o när vi kör iväg deklarerar hon att idag slutar hon 12.10 så jag komma o hämta henne då.
Apselut!

3 kommentarer:

h. sa...

:) det är tur att dom är söta..då kanske man kan få en slant för dom på blocket!

Karrosellen.. sa...

Ouppfostrad guldfisk säljes till högstbjudande!

ridgeback sa...

ähum -Jag hoppas ni sparar alla inlägg till framtida barn och barnbarn,,