tisdag 3 februari 2009

Matte läxa!

Lillan har varit sjuk mycket.Det är konstiga saker, muskelinflammation i nacken,med migrän som biverkning. Senaste var bara migrän..Och så har hon skiit ont i knäna,sedan vi åkte skidor.Eller vi inte jag..Öhö..Hon! (Fisen o jag träffade någon som frågade om vi hade haft det bra när vi åkte skidor, jag älskade att Fisen o jag tittade på henne båda två som om hon hade frågat oss om vi vann turneringen i klädpoker..Nej Fisen o hennes mamma åker inte skidor, vi shoppar!)
Nåväl Lillan har nu ont i knäna. Varför har en unge på 11 ont i lederna o får muskelinflammationer..Det behöver ni inte svara på...syns det inte så finns det inte (än så länge i alla fall)
Nåväl förra veckan låg hon i soffan o kollade på Mamma Mia om o om o om igen, med tårar rullandes ner för kinderna för hon hade så ont i huvudet. Och knäna.. Hon var ialla fall inte i skolan.
Nu är huvudvärken borta så hon är i skolan.Hon fick 11 sidor matte med sej hem..visst hon har varit hemma o kommit efter. Bit i det sura o ta tag i Matten. Vi hällde upp godiset som var kvar från helgen.. O uppmuntrade oss att nu kör vi...hon räknade ett par tal sedan hände det som händer när jag ska göra läxan (med de yngre barnen) Helt plötsligt blir jag så ivirg att jag kan o kastar mej över pennan. jag kan...jag villl skriva ...åhh jag kan...Snickaregubben jag fattar det här..Flytta på dej Lillan jag skriver o räknar!!! Åh det är så roligt när man förstår någonting som man är helt värdelös på, i mitt fall matte..
Det tog visserligen inte så många minuter förren min lillesnickaregubbe kom o satte stop för det lite för ivrigt räknande psykopatiska mamman...Till Lillans stora sorg..

3 kommentarer:

h. sa...

Sjuka människa..och menar jag inte Moa!

h. sa...

..då..

Karrosellen.. sa...

Kram saknar dej oxå....