fredag 27 februari 2009

tjejen/tanten som inte kan säga nej...

Idag är det...ja favoritfredag!!
I går kände jag att lite mys med lillepotatisbondebrodern med familj, lite vin lite middag,lite mys vore trevligt...Det tycker jag fortfarande! O de är hembjudna till oss i kväll..(jag vet fortfarande inte vad jag ska anrätta till middag men det ordnar sej!)
I går när lillesnickaregubben kom hem(två timmar efter han ringt till sin lillepotaisibondebror, o bjudit hit dem i kväll) Jag antar att han inte heller har planerat vad vi ska ät! Skit samma det är inte något problem jag fixar till någonting..Nåväl när han (lillesnickaregubben) kom hem deklarerade han att han nog tänkte vara hemma i dag, o bryta upp golvet där vi hade en liten sjö förra veckan..Hopp! (kanske inte det man drömmer om som en lycklighemmafru som har bjudit hem folk på middags mys på kvällen att få golvet i upp brytet) Men det ordnar sej!
Jag får dammsuga o torka golven runt omkring hålet! Deet ooordnar sej!

På kvällen kom min lilla Fisen hem hon var underbart rar o ville att:
Snälla mamma kan inte bara du o jag åka en sväng till stan imorgon!
Klart vi ska..eheee...Deeet ooordnar seej...(jag behöver ju faktiskt köpa vin...O lillan fyller på tisdag så jag kanske behöver en stadresa innan dess...ungarna blir mycket gladare när vi uppvaktar dem på sina födelsedagar...)

Så har lilla Lisenblivit lite kall på...Hon behöver i alla fall uppsöka vårdcentral i dag för en lite pencillinkur( antar jag) Men det kan vi ju förhoppningsvis klämma in oxå..Eller givetvis följer jag med mitt sjuka barn till VC när hon är sjuk..!!

Så idag ska vi bryta upp golvet,städa o damma o förbereda för gäster,åka till doktorn,ta en repa på stan, handla mat, laga mat duka..fiiint ¨så att alla som kommer hit tror att vi har det så jämt...!Men det ordnar sej...Jag klagar absolut inte...Jag vet bara inte hur vi ská få ihop det..Men det ordnar sej..O jag kommer o troligen inte behöva jätte mycket vin för att bli lagom salongsberusad..jag kommer vara koma trött i alla fall...Men deeeet ooordnar sej..
Det som slog mej just är att det kanske inte är att rekommendera att dricka alkoholhaltiga drycker när man ska ha kraterhål i golven...Men det ordnar sej..
om jag får ändan ur vagnen nu o börjar städa typ nu.. Då kommer ju golven åtmindstånde vara rena när de bryts upp.. trevligt för lillesnickaregubben då blir han inte smutsig om lille handen!

3 kommentarer:

ridgeback sa...

Meeen huur gick det då!? med maten VC´-besök, kratrar i golvet, städningen inför den kommande fiina dukningen ..det ooordnade sig förstårs men på vilket sätt..
Och om vi! -h och ja säjer att deet oordnar sig..då kan katastrofen vara väldigt nära! men det brukar ordna sig..

Karrosellen.. sa...

...givetvis ordnade det sej...Lisen fick sitt pecillin..Lillesnickaregubben fick helt enkelt strunta i golven o jag åkte till stan,köpte vin för alla pengarna O lite annat som gör mej glad...randig skjorta...rött läppstift..entrecote...sa jag vin...O sen åkte vi hem o öppnade boxen 1 timme innan gästerna kom då hade jag glömt att jag inte hade städat!
Maten var god vinet o sällskapet..O jag var lagom trött hela kvällen..En lyckad kväll med andra ord..Som alltid det ordnar sej!

ridgeback sa...

Härligt ja visste det!! med randig skjorta nytt läppstift..vad kan gå fel?? nej då är det klart..lätt som en plätt.. allt bara ordnar sej.