måndag 9 februari 2009

En massa tankar o en massa oro...

En Mycket Svår känsla är det när man skickar iväg sina barn...På konsert i huvudstaden bar det i väg i går..Bil dit, Bil hem, En vakande pappa och gratis biljetter till något elektrisktband som spelade i går kväll...KLART att ungen skulle åka!
Vi pyntade till henne o hon både sprayade håret, o fixade ögonfransen...Det är då den första konstiga känslan kommer...
Hon är ju liten! Hon ska vara hemma och vara tjurig!
Men givetvis fick hon åka....
På kvällen när vi kände att det var söndagskväll o Lillan o jag ville somna, hade vi inte hört någonting! (Nu vet jag av erfarenhet från tidigare ungar som varit både på festival o konserter att de hör inte mobilen!)...Men nu börjar det göra ONT! Oron att klockan är över 21.00 o min unge är 20 mil hemmifrån i en rökig lokal, med en massa halvnakna popkillar..Nu börjar jag ångra mej...Varföööör fick hon åka...O varfööör fick hon sminka ögonfransen!!...Ajjjj....
När det har gått tio minuter till så har jag svårt att andas...Fasen jag skickar ett sms.... Har ni kul? (så töntigt jag vet.Men det här är inte roligt längre)
Nu vet jag egentligen, att hon inte hör telefonen i fickan. Hon är på konsert! Men jag får panik, att hon inte svarar...Unge!! Att utsätt mamma för det här tänker jag o ser för mitt innre, hur gubbar i 20 års åldern slänger sej över mitt lilla oskyldiga barn..Som bestar....AAAAJJJJ!!!!! Svara NU! Men jag håller mej....( Jag vet klockan är inte så mycket, det fattar ju jag med att bandet inte koommer in på scenen förren ca 22..Jag har oxå varit ung....
AAAJJJJ...fasen nu ska jag verkligen inte tänka på hur det var när jag 14 o på mina första konserter...
Vid det här laget har Lillesnickaregubben o Lillan somnat sött.....ÅÅÅhhh...Nu måste jag kräkas snart!!!
Telepati kanske fungerar jag tänker på henne i glada tankar...Nu blir jag lite, mycket lite lugnare...
Då kommer sms:et jag väntat på...Hej
Så står det ....Hej.....
Så lite information o här ligger jag på golvet i slingrar mej i tokångest...Hej...
Jag lugnar ner mej o tar mej samman..skickar " Hallå har ni haft det kul? Är ni på hemväg?"
Jag de var skitsnygga..Åker från stockholm nu:)
Åh skönt om ett par timmar är hon hemma, om inte bilen krockar eller..eller...Nä nu slutar du oroa dej.
Säger jag till mej på skarpen..Så jag är lugn o samlad...Då kommer ett sms...
mamma ska vi åka mot sundsvall.....
Herreguuuuuud ni åker åt helt fel håll........PAAANIK!!!! HELSINGBORG..Skriker jag i sms form..Helsingborg...
Då kommer Snickaregubben ...Hjärtat hon driver med dej...Kom o lägg dej nu...Jaha ja..
Hon kommer hem o hon lever o hon har haft det aldeles underbart o de var skitsnygga o
väldigt bra!(sjöng de alltså)

3 kommentarer:

h. sa...

Ja, jag säger då det! Andrea ska aaaldrig få åka nånstans! ;)

Karrosellen.. sa...

Nej..eller Ja.. De är spaka dagen efter då får man krama dem...

ridgeback sa...

h. fick inte åka någonstans..men hon får skjutsa sina bröder när dom ska på stora konserter..i mars är nästa och sen Hultsfred den 18 juli..då slipper ja kräkas själv av alla hemska saker som kan hända..