fredag 6 februari 2009

Fredag o städning,mys handling o trevligheterna ligger på mej....

I dag är den dagen i veckan som alla hemmafruar tycker allra bäst om!
Vi ska få till en bra helg för familjen..Det ska skina på alla golv, det ska vara ljustända på alla bänkar bord o fönster, maten i kväll ska vara otroligt god Vinet ska korkas upp o godis skålen ska vältas ut lagom till muskelberget äntrar scenen..
På lördagsmorgon ska vi sitta tillsammans o äta en lååång frukost.. (fast inte kanske just i morgon då Lisen ska starta i sin allra första dressyrtävling o vi kommer äta lördagsfrukosten väldigt tidigt!) Men då får vi kompensera det till söndags morgon..( som jag i och för sej vet att, kommer ha blivit söndag mitt på dagen, för då brukar snickaregubben o jag uppskatta att ligga läääänge i sängen..) (på ett sovandes sätt)
Min svärfar sa ett mycket bra (mest för mitt samvete) citat som jag använder!
Njut av att vara vuxen o kunna sova på morgonen..tack ! Nu sover vi gärna till 11 och det har hänt att det har kommit spontana gäster 12 och väckt oss..Då var det pinsamt nu är jag stolt..Jag kan sova på förmiddagarna, jag tolkar det som att jag är fortfarande är ungdom!
Nu skulle inte det här inlägget handla om min gubbes o mina sängvanor utan om hur slitsamt det faktiskt är för oss slavandes hemmafruar!
I dag, eftersom jag vill att det ska glittra idyll hemma hos oss ikväll är mitt dags program...

. Städa, damma torka övervåningen (4 rum!)
. Dammsuga trappen (jag skiter i att torka den)
. Damma dammsuga, svabba mellanvåningen (5 rum vara av 2 toaletter)
. Skura!!!ja skura köket!!
. Damma och damsuga torka golvet i vardagsrummet!
. Handla mat o mys o vin !
. Helst skulle jag baka bröd oxå, men vet i sjutton om jag inte tar o skiter i det!
. Allt det här ska hinnas med innan klockan 13 då kommer Lillan hem..O jag gillar inte att städa när jag har ungar som ligger,sitter eller står i vägen..
. Klockan 16.30 ska vi o träna Lisen o Astronauten inför morgondagen.. Så jag måste ha förberett middagen innan..Då vi kommer vilja slänga oss i soffan när vi kommer hem.
. jag har två små håriga hundar som vill ut i snön oxå...
. O min mamma fyller år i morgon så jag bör ha fixat en present till henne innan dess, då vi antagligen kommer i stort sett direkt från tävlingen (Där Lisen segrar o får alla rosetter, o applåder, o blommor o ära!)
Jag funderar på att ge henne min blogg..Hur många sidor kan det vara att skriva ut?
Kan jag hinna göra det i....eller jag kanske köper en blomma..Kom ihåg det nu..Blomma till mamma...vin,mat,mys,....blomma till mamma...vin...mat...vin....blomma...vin...vin...Hm om jag tar ett litet glas nu så blir det kanske roligare att städa...NEJ! Det ska jag inte göra jag ska köra bil sen...
(Lisen ville inte vara med på idrotten i dag oxå, hon hade ont i alla sina tår! Det stackars barnet..Så i kriget om att få mamma att skriva ett intyg blev hon lite sen..Vi har fått en massa snö inatt och jag ville inte köra som en galning så hon skulle bli lite sen..Men mamma det är lugnt jag säger att vi inte hade dubbdäck!!) Min smarta Lisen!!

1 kommentar:

ridgeback sa...

åhh vilken härlig dag ...vilket underbart innehåll..särskillt kom ihåg listan..vin, vin, vin.