onsdag 11 februari 2009

Snö o Jäkelskaper....

Nu har vi fått vinter...Tack så väldigt mycket för det..Jag älskar när det är halt..När det är blött i hallen..När man får tårar i ögonen för det är så Vitt...Jag älskar när man som 38 årig pensionär får gå till apoteket o köpa sulor med dubb för att inte halka omkring som en säl så fort man går ut...
O nej...Jag är fortfarande inte så smal...I går kom Fisen in o jag hade precis tryckt,verkligen tryckt i mej en gammal påse med cheese balls...Hon blev mycket besviken på mej...Jag kände mej verkligen dålig...O inte så smal...Sedan berättade hon, att hon o lilla.a. hade valt att inte äta upp den på natten för att de minsann tänkte på vad de stoppade i sej...ja men gå o var duktiga ni då..jag äter vad jag vill, när jag vill, o jag trivs i min kropp..NOT!
Funderar på vad det kan kosta att snöra ihop magsäcken...
Men om vi hade vår idag...skulle jag köpa lökar o plocka i min låda på trappen..Jag skulle sy nya köksgardiner...jag skulle gå en låång promenad med mina hundar....jag skulle äta vårprimörer...o komma i mina vita jeans som jag har väntat på att ta på mej sedna jag fick Pussen..( ha ha i dubbel bemärkelse) Sedan -91..

Oj vilken tur att vi har vinter...

Kom på att jag nog måste dela med mej en liten gardin historia oxå...I mitt hus finns inte så många gardiner...jag vill se ut...Så jag slipper vara ute! haha nej jag vill ha ljus...Det har smittat av sej på mina barn..
Min mamma gillar gardiner o hon har många överallt.. I badrummet växlar hon bland vår,vinter,höst,jul, sommar, advent...Ja ni förstår..¨
Vi var där en dag i januari o mormor kom ut från toan..spände ögonen i mej o undrade var hennes badrumsgardin var...Jag min utpekade stackare hade givetvis ingen aning..Jag gillar inte gardiner men jag brukar inte plocka bort andras för det...
Men hon stod på sej, hon visste ju att hon hade en gardin i fönstret på toan.. en söt julgardin...Ja jag visste ju inte heller o lite konsitgt var det ju..Då kom Fisen...
-Jag tog bort den det är ju januari!

1 kommentar: