torsdag 12 februari 2009

Förvandlingen!

Det här inlägget kommer jag nog att ångra då jag kommer skriva om sådant som vi kvinnor förnekar.. Jag håller på att förvandlas...

Jag vet inte när förvandligen startade..Kanske ett år tillbaka, kanske två... De första tecknen var att mina ungar började lyssna på Min musik, Bowie o Lundell skivorna blev attracktiva.. Då var..det är kul...Absolut trevligare i bilen!

Sedan kom de tydligare tecknen..fläsket på magen..men herreguuud vilken kvinna slåss inte med lite viktproblem..Ignooree!! Jag var helt ovetande om min siuation..

Nu har det uttalats att min son kommer flytta hemmifrån(fast han har lovat att flytta hem igen snart) Det innebär att jag inte är en ung mamma längre.. Jag har alltid i stort sett varit den yngsta mamman.. Jag var knappt fyllda 19 då jag fick min Puss. Ja räkna på ni, idag är jag 36... På väg till 37...ingen ålder kanske, nej troligen inte.. Jag har i alla fall aldrig haft dåligt självförtroende jag är den jag är.. take it or leave it... min gubbe älskr mej, han är en lyckligsnickaregubbe!O Eller jag skiter i alla..orkar inte bry mej.. Tills nu...
Ögonbrynen har fått ett eget liv, jag har i stort sett aldrig plockat dem.. Nu växer de ner i ögonen..
Jag har fått en..jag viskar nu...raggarsträng med max 10 hårstrån visserligen men Hua vad äckligt...
Jag upptäckte i går i min spegel att jag hade TVÅ svarta hår i mustachen..Lite hår har ju alla kvinnor på överläppen det behöver vi inte skämmas över..MEN SVARTA!!
Jag fattar nu jag håller på att antingen förvandlas till en riktigt Gammal Tant eller möjligen en Man...
När jag berättade igår kväll med släkt lampa o täcket hårt virat runt kroppen om min upptäckt svarade min snickaregubbe...
Älskling det här är ingen nyhet, du har haft mustach länge...
Så nu undrar jag lite och inte så lite hur det kommer sej att ingen verkligen ingen har sagt det till mej... O framför allt undrar jag vad för perversläggning min lillesnickaregubbe har som gillar mej som skäggiga damen...Ser han fram emot förvandlingen eller...Och hur vill han att den ska sluta...Som lönnfet skäggig karl. Eller skäggig knubbig tant..Herregud han kanske vill att jag ska bli en skäggig Säl..Valross...Neeeej...jag måste gå ut o gå...jag måste stoppa förvandlingen, jag måste för min lille snickaregubbes skull få ordning på Mej, Och faktiske honom.
Hur kan han vilja sova med en Valross...Blä...Så udda!!

7 kommentarer:

h. sa...

Valross, säl..njaa det vet jag inte. Och det är väl inte jättemånga (hoppas jag) som har varit millimeternära din överläpp förutom snickar'n ? Men gå ut och gå du! Puss..eller jag menar kram ;)

Karrosellen.. sa...

Nej inte såå många har varit i den regionen på länge Tack o lov..
Ska vi förresten leka någon dag på sportlovet?
Jag har snö..
Grävskopa
traktor
fyrhjuling
ponnyhästar
o ett glatt humör...
(o nybakat!)

ridgeback sa...

Ett litet tillägg till debatten..vi har också snö grävskopa åkgäsklippare(if. snön försvinner)fyrhjuling, hundar, katt, är oftast glad.,ser ut som en säl..och gillar nybakat!!

h. sa...

Jag har ju alltid avgudat det bakade hos karrosellen..nu mår jag lite illa! Och tilläggas i debatten ska: att jag är en minst sagt arbetande kvinna och jag har inget sportlov!!

h. sa...

Jag har ju alltid avgudat det bakade hos karrosellen..nu mår jag lite illa! Och tilläggas i debatten ska: att jag är en minst sagt arbetande kvinna och jag har inget sportlov!!

h. sa...

Oj vad jag tjatar..

Karrosellen.. sa...

Men visst vore det kul om du kunde komma en liten sväng i alla fall..du kunde sy...o V o jag kunde titta på traktorn genom fönstret o de stora ungarna kunde bara hålla sej ur vägen...Jag kan be mamma baka bullarna....