onsdag 25 februari 2009

....slits ut ur kroppen....

Stunden närmar sej fortare än jag hade väntat mej...Jag har inte accepterat det här egentligen...Jag håller någon slags fasad...Det kommer mot mej närmre o närmre...Tick tack tick tack.....En mardröm blir verklighet, o jag kan inte göra någonting..
Jag vill vakna o klia mina rödgråtna ögon...Titta ymnigt på min lille son som ligger hos mej så nära så vi är hopklibbade av välling babysvett o annat nattgojs...
Kanske skulle jag dö av skräck om jag vaknade idag av att han låg i min säng,han är både längre o större än sin mamma numera..
(En morgon när Tage var mycket mer bebis än i dag, hade han krypit in under min säng. Lillesnickaregubben har sitt hundansvar en gång om dygnet o det är när han går upp på morgonen då ska hundarna kissas. Han är oftast inte så morgonpigg numera gamlegubben..
..eller om det är den teorin jag har funderat över, om man kan bli smittad av sina tonåringar! Jag lovar att återkomma med den teorin vid senare tillfälle....Nåväl det var morgon o jag sov. Tage är liten o har krupit in under min säng. Lillesnickaregubben är inte pigg o skickar upp samuraysonen för att hämta ner Tage(hunduslingen)
Jag som sover djupast när gubben gått upp (psykologisk krigsföring jag vet inte varför men det är så skönt på hans varma sida...Det här har jag inte talat om för honom, men vetskapen om att han är uppe o jag får ligga kvar i en kvart, är mycket skön..O jag vet att det svider i honom...Yes!)
Nåväl där ligger jag i min törnrosasömn där min son fortfarande är liten tandlös o blond o läspar o har hölster med 146 pistoler o svärd...Då jag vaknar med ett ryck i skräck....En karl ligger på golvet o försöker döda mej alternativt hypnotisera mej med bebisröst..komdå...komdå..liten...busig....koooom nu vi ska kissa....jag ligger som en pinne o ser i mitt inre hur lillesnickaregubben liggar styckad i köket..eller skjuten, i alla fall.(jag har tonåringar jag får se mycket otäcka filmer...)Jag ser hur jag ska rädda mina flickor från monstret under sängen..Jag har ju faktiskt varit Laura Kraft i någons dröm en gång..(kommer alltid tillbaka till det...he he)
Då reser sej mannen, monstret o det är världens minsta lilla samuray som försöker fånga en liten hundvalp bara....

Nu är han snart inte hemma när han är här!! Snart heter det att han ska åka hem när han ska åka bort..Aaajjjj..O han är lycklig o lillesnickaregubben är lycklig o alla tycker det är såååå bra, o jag håller med men Ajjjj...det gör ont...mest att tiden med den lille tandlösa är förbi...O här sitter jag med bara stora ungar, o inga barn snart o vad ska jag roa mej med..sticka strumpor eller vaka över lillesnickaregubbens arbetstider eller...eller...Nej idag behövs det shopping...3 för 2 på HM...Yes!!

2 kommentarer:

E.Gustafsson sa...

Han kommer älska dig även om han flyttar... tro mig, man älskar sin mamma mer när man inte bor med henne..
Kram från h.´s lillasyster

Karrosellen.. sa...

Hej Emma kul att träffa dej här i kaoset!!