lördag 28 februari 2009

underbar morgon,,,

Jag sitter i en fotölj i tvrummet..I köket brevid mej sitter Pussen o hans LillaPrinsessa o äter gröt(som de förövrigt har bränt för det är en ganska stark röklukt i hela huset, men jag avvaktar innan jag frågar om de stängt av plattan de kanske kommer på det själva,förhoppningsvis!!)
De sitter o klingar med sina skedar o småpratar. örongodis för en tonårsmamma...

Utanför flyttar lillesnickaregubben snöhögarna..Han har gjort två högar ibland, ibland en stor, ibland tre..eller nu så tror jag han bara flyttar lite på dem bara i fall att..eller bara för att det går..eller mest för det är så roligt..O det är bra att vi har en traktor så han slipper flytta alla snöhögarna för hand!

Lillan syr, symaskinen tuggar o tuggar och Mammamia sjunger i bakgrunden..Det kommer nya väskor hela tiden..O en grytlapp till Pussen Som är på väg att flytta från oss..Aj...

Lisen sover, mest för Toms skull(katten) så han slipper vara ensam...

Fisen blev kvar hos kompis i natt..Hon var glad!?! När hon ringde i går kväll...Det är trevligt men lite oroväckande när tonåringarna är "glada" på fredagskvällen..Men jag tror gott om min unge så jag tror hon bara var på jättebra humör..

Så nu sitter jag bara här o njuter, av tystnaden som inte är tyst men lugnet...Fy det kanske är lugnet före stormen..Eller när det är så fint sken på himlen innan åskan...
Samma sekund som jag kommer på det här så börjar Pussen o Prinsessan skrika o slå på varandra.På ett mycket kärleksfullt sätt..Men inte så skönt för mina öron sätt.. Så nu är nog den magiska minuten förbi...Så nu går vi tillbaka in i kaos igen..

Inga kommentarer: