tisdag 24 februari 2009

Nu är min dator lagad igen...Hoppas jag...

jag hade ambitionen i går att jag skulle skriva en sportlovskrönika ala Karrosellen...Ack så bra det gick då.. Men det är ju precis så mitt liv är aldrig riktigt som jag tänkt men väldigt bra ändå..
När jag nu tänker efter så kanske jag ändå måste ge er en liten del i alla fall för det är en så otroligt bra beskrivning av vårt liv..det blir aldrig som vi tänkt...

Jag vi började ju med hundvaktning.. En ganska sur dam fick ligga på soffkanten o o en sur låg hos matte o var vaktig...En ganska puckad valp fattade ingeting som vanligt o låg kvar på sin plats vid mattes ben.. Jag vet inte varför jag överhuvudtaget skriver det här men det beskriver hur dumma i huvudet mina hundar är...

När vi vaktade hundar så var mina ungar inte ute i snön.. Nej de kollade på film,sov,satt vid datorn,badade eller åt upp all mat..

Veckan segade sej vidare, jag njöt av sovmorgon varje dag..Yes!! Enda fördelen med förtidspensionens långtråkiga liv..När ungarna är lediga får jag sovmorgon..Till lillesnickaregubbens stora svara ta avund..När barnen har lov o han vet att jag sovit lite längre är han mycket tröttare när han kommer hem..Psykologisk krigsföring....

Nåväl efter att hundra bad hade blivit upttappade o urtappade(nu är det så att alla mina ungar har långt hår,rakar sina ben ja o allt sånt där som fastnar i avlopp..)

En dag i mitten på vårt härliga soliga vita sportlov, vid middagstid på kvällen.. Så kom jag på att ja visst ja...vi måste tömma avloppet till badkaret...Inte så trevligt jobb men vi hade ialla fall ätit upp när jag kom på att be min lillesnickaregubbe...I samma ögonblick kom Lillan ut från ett bad, ångandes i badrock...o luktandes så där gott som bara nybadade toårsflickor kan lukta..
pappa det är blött på golvet..
Ja ja konstaterade lillesnickaregubben reste sej från bordet o klev rakt ut i sjön som hade seglat ut på vårt i oktober nylagda golv....Yes! Vattensskada!!!
han lät inte så glad på rösten när han slet av sej sin tröja o började bända upp golvet med bara händerna...Nej han blev inte glad när jag kom o förskökte mildra lite genom att komma med torktips o tröstande ord...
Han slet upp hela golvet inom loppet på tre minuter o han såg ut som en hulk...Dock mindre grön...eller han var grön av inte så glada tankar....Vi andra gick lixom undan lite utom Tage som inte är så smart, han hämtade sin nalle o ville hjälpa lillesnickarehussen lite på traven. Eller om han bara tyckte det var lite kul att bli lite blöt om tassarna...Ingen som vet...
Nåväl jag som är lugnet själv..Tänkte bara det kunde ha varit värre...Lillan kunde ha sugits ner i avloppet..eller nåt..Vi lever!!( det är bra att tänka så ..Vi lever!) det hjälpte inte med sånt pepptalk heller kan jag medge..han var lite bitter o lite upprörd gubben..
Nåväl han lugnade ner sej när han rivit ut golvet..(med händerna..lite sexigt o maskulint med arga snickare i bar överkropp...)Men det behöver ju ingen säga till min lille snickaregubbe för då kanske han gör det ill en vana att bryta upp golven men händerna....O framför allt så kanske han blir lite mallig o det kan jag verkigen inte ta...(hund..män!!.ska veta sin plats ..Vi får absolut inte visa våra svagheter)

Det var en annan dag på vårt sportlov...Dagen efter fick vi en elräkning på 11000 då var han på väg med händerna igen, men tog sej samman o bara eldade lite på hörnet i stället...Innan Jul fick vi en på 22000 så vi jobbar i alla fall neråt...Lite tråkigt att skiten alltid kommer på loven..Påsklovet känns inte så lockande just nu..O det har inte med blåkulla att göra...Även om snickaregubben är väldigt söt sharlett..o kvast...O nu har vi ju lämpligt nog en svart katt!!
Vi får helt enkelt dra till blåkulla lillesnickaregubben o ja överpåsken...Då kanske vi klarar oss från ondo....(=elräkningar)

2 kommentarer:

ridgeback sa...

Åhh hu jedamej vilket strul..stackars snickargubben och hans händer..hur ska det sluta..tur han har det som är så lugn och fixar det hela med lite pepptalk..ni lever ju allihopa..tur för oss här på bloggen..kan ja tycka!

Karrosellen.. sa...

Ja vi leeveeer..Yes..Vi känner att vi lever oxå känns det som just nu..Men det ordnar sej...Öhö..
Grattis till alla valparna!!