tisdag 31 mars 2009

31/3 En vanlig morgon i Kaos!

Nu har Lillan kommit tillbaka till livet utan huvudvärk, o hon är placerad i skolan!
Hon börjar tidigare än Lisen, så jag är en elak mamma o låter Lisen sova en halv timme längre på morgonen o skjutsar Lillan först. Det är även för att de ska få vara ifred från varandra, o det blir lite mindre knivslagsmål på morgonen om de slipper springa på varandra..(o tonårshormonerna gör att, knytnävaran är de som kommer först, eller i vårt fall lösnaglarna..Så för att slippa blodvite på mogonen, är nog mera sanningen!)
När jag kom tillbaka står Lisen o fixar sin make up...Snygg blir hon!
Hon är inte glad, hon är heller inte arg..hon är som en eltråd som ligger på marken o skjuter blixtar ur sej..Vi aktar oss..hon är "högspänning"
I dag är hennes liv förstört för hon inte har några byxor!
Hon HAR massor med byxor jag har köpt det åt henne, hon har ärvt av syrran..Hon Har!
Men hon springer omkring o är arg...
Hon vill att vi ska låna ett par av Fisen(utan att fråga=stjäla) !
Nja...Lillan o Lisen har någon slags överenskommelse attt det går att låna av varandra...Men låna av Fisen utan lov, är verkligen att utmana ödet!!
Det kan gå bra o hon kan le o säga att okejdå!
Men hon kan lika gärna bli arg o hennes ilska är lite läskigare..Hon har något psykologiskt övertag över de andra, som oxå då drabbar mej mer, än att min öron går sönder när de mindre skriker o klöser varandra...Herreguud jag hoppas att ni inte ringer myndigheterna..Alla tonårsföräldrar Har det så här...O om de säger något annat har de antingen åkt tidigare än ungarna till jobbet..Eller så lever de i förnekelse o glimmrar över med rosa hallonstoft så alla ska tro att de är såååå lyckliga o att allt är sååååbra!
Nåväl nu är Lisen klar, hon har hittat gamla fornarina jeans från mitten av 90-talet som är så slitna att vi bara får hålla tummarna att de håller ihop hela dagen!
Men hon är Glad o söt o nöjd..O hon tror jag inte har en aning om att hon nyss var en livsfarligstarkströmsledning som sköt elektrisktgnister över mej...
Jag kastar mej in i lugn lika fort som jag vet att Kaos är på....Njuter att att skjutsa henne till skolan, o njuter av att dricka kaffe o virka filtar hela förmiddagen...

Inga kommentarer: