tisdag 17 mars 2009

Kalas ala karrosellen...Det är rena snurren!!

På fredag ska mitt hjärtegryn fylla fjårtis....24..nej fel....14! För fjorton år sedan var jag tjock o piskade mattor o bakade blåbärspaj hela tiden..för det ville jag äta..O jag behövde ju få ut vintern innan barnet skulle komma...Då var jag ganska säker på en liten kille..Petrus! Japp så skulle han heta...Gissa om Lisen är glad att hon inte föddes till pojk!
Jag hade en liten Puss på 3½ o en liten Fis på 2..O så skulle de små barnen få ett syskon...vi köpte tröjor med Lejonkungen på, som de skulle ha när de kom o hälsade på sin bebis på BB...
På den tiden var vi 19 på kalasen! Plus vi 5 Då!!
Nu när Lisen fyller o vi ska kalasa hela helgen så är vi 42..med flickvänner o pojkvänner!
Så i helgen ska vi ha 42 personer här på lite fika o tårta!! O visst är det alldeles underbart o inte så oväntat i vårt kaos..Nej det är skit kul....Lite stort bara men det ordnar sej!
42 personer innebär inte en tårta...
42 personer innebär att man inte bakar bullar på ett paket jäst...
42 personer kräver en del stolar! ( men det har vi)
42 personer innebär en MASSA paket o en MASSA kärlek som kommer bara för att min unge fyller...det är skithäftigt...
Men det har en negativ sak...Det kräver planering...O det är inte min starka sida...Jag måste baka alla de där 42 bullarna...
Jag måste garnera alla tårtorna o leta fram alla dessa sittplatser...kaffekoppar....skedar...o komihåg att köpa saft...O glöm inte att Huset ska vara skinande rent av mys o docksåpsskimmer så alla vet att vi har det så JÄMT..!
Det ska bli skitkuul!!!
I dag är det tisdag...jag har inte köpt ett endaste paket ännu..Men ska Sen!
Jag har inte städat..ingen ide ännu...! SEN!
Jag har inte bakat..Sen när jag kommer hem från stan...Sen!
jag har faktiskt inte kommit på riktigt vad vi ska köpa...Snart kommer jag nog på det oxå...det ordnar sej!
O så måste vi ju handla alla tårtsaker..Undrar om vi har jordgubbar i frysen...Ah det ordnar sej....
Nu kom jag på att jag har inte frågat själva barnet vad hon vill ha för tårta..Vad hon vill ha för kakor...O ....Så mycket måsten...O sååå mycket planering...Jag tror jag måste vila i förebyggande... Fisen vill alltid att jag ska baka biskviier....Hoppas,hoppas,hoppas jag slipper det, för det är så förfärligt kladdigt...När vi för fjorton år sedan gick där med magen i vädret i käkade blåbärspaj...O myste med våra små ungar som ville ha lejonkungentröjor o ballerinakex...Var det inte riktigt lika svårjobbar som det är nu....Lika mysigt var det...Lika underbara var de....Men fy sjutton vad lite lixom...Jag klagar absolut inte....Jag bara beskriver min verklighet...Funderar på att tappa upp ett bad!

Inga kommentarer: